ضرورت آموزش سریع، واقعی و میدانی تیم‌های واکنش سریع امدادونجات در کشور

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” ضرورت آموزش سریع، واقعی و میدانی تیم‌های واکنش سریع امدادونجات در کشور ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

آموزش

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت آموزش سریع، واقعی و میدانی تیم‌های واکنش سریع امداد و نجات در کشور تاکید کرد.

به گزارش بیگ نیوز، یعقوب سلیمانی در آیین افتتاح دوره تخصصی توان‌افزایی و بازآموزی تیم‌های واکنش سریع در مؤسسه آموزش‌عالی هلال ایران، با اشاره به اولویت جمعیت هلال‌احمر در سال 1402، گفت: امسال، اولویت نخست جمعیت هلال‌احمر این است که در حوزه آموزش ارتقاء کمی و کیفی ایجاد کند و در این راستا دوره تخصصی توان‌افزایی و بازآموزی تیم‌های واکنش سریع، با رویکرد جدیدی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در همه بحران‌ها سرآمد جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ‌های کشورهای دیگر است، گفت: جمعیت هلال احمر کشورمان در بحران‌های داخلی و خارجی، در ترکیه، لیبی، سوریه، افغانستان و پاکستان در راستای اهداف بشردوستانه خود، حاضر به امدادرسانی است.  

سلیمانی با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشورمان نیز گفت:‌ در این راستا، در بحران‌ها و حوادثی که در کشور روی می‌‎دهد لازم است، تیم‌های واکنش سریع، متخصص و آماده به خدمت، برای امدادرسانی حاضر و آماده باشند. این سخن مقام معظم رهبری است که می‌فرماید، هلال ‎احمر دو نکته را مدنظر بگیرد، یکی تحرک و حضور دائم و دیگری این که کارگشا باشند. ایشان فرمودند که فرق هلال‌احمر با دیگر سازمان‌های امدادی این است که مربوط به‌فوریت است و بنابراین باید مانند سربازان همیشه آماده به خدمت باشند. لزوم این اتفاق، آموزش تخصصی باکیفیت است.  

وی گفت: برای آمادگی همیشگی، لازم است که تیم‌های واکنش سریع، همیشه آموزش ببینند؛ اما آموزش آن‌ها باید در مسیر توسعه باشد، بهتر است که 60 درصد آموزش‌ها میدانی و 40 درصد هم تئوری باشد تا اشکالات میدانی هم از بین برود. هرچند که تیم‌های واکنش سریع قوی هستند؛ اما امیدواریم با برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات، این تیم‌ها تقویت شوند.

ضرورت تقویت تیم‌های واکنش سریع در همه استان‌ها

در ادامه صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به اهمیت ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌های تیم‌های واکنش سریع، گفت: در این راستا، در همه استان‌های کشور، تقریباً همزمان با استان تهران، در دیگر استان‌های کشور، دوره بازآموزی و توان افزایی تیم‌های واکنش سریع، در مؤسسات علمی‌کاربردی هلال ایران برگزار می ‎شود. در هر استان، سه تیم واکنش سریع، شامل 15 نفر و در تهران و البرز بسته به جمیعت این دو استان، 9 تیم واکنش سریع، شامل 45 نفر تحت آموزش قرار می‎گیرند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این دوره بازآموزی و تخصصی، با محورهایی از جمله کمک‌های اولیه، امداد کوهستان، جست‎وجو و نجات تخصصی، امداد هوایی و… در قالب دروس پودمانی، در 198 ساعت دوره بازآموزی و توان‌افزایی، در مؤسسه علمی‌کاربردی هلال ایران از 23 مهرماه، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با هنر روایتگری هستم. قصه‌گویی بازیگوشانه و قدرت تجسم آن را دارم تا خوانندگان را به دنیای جذاب رویدادها بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا