بدرقه ۲۲ هزار امدادگر هلال‌احمر به کشور عراق / افزایش خدمات درمانی و امدادی در اربعین امسال

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” بدرقه ۲۲ هزار امدادگر هلال‌احمر به کشور عراق / افزایش خدمات درمانی و امدادی در اربعین امسال ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

جمهوری اسلامی ایران |حوزه

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در جاده‌های کشور مراکز درمانی و امدادی برپا می‌شود و در مسیر نجف تا کربلا در فاصله هر ۷۰ عمود یک پایگاه هلال احمر در حوزه سلامت مشغول خدمتگزاری خواهد بود.

به گزارش بیگ نیوز، صبح امروز( ۲۶ مردادماه) مراسم بدرقه ۲۲ هزار امدادگر هلال احمر و مانور خودروهای امدادی و آمبولانس این جمعیت در حرم امام خمینی (ره) برگزارشد و رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: با اعزام کاروان بزرگ امدادی و درمانی هلال احمر، حضور ما در مرزهای غربی پررنگ خواهد شد. زائران حسینی از هر کدام از مرزهای غربی که وارد عراق شوند در همه مسیرها در فواصل مشخص پایگاه‌های درمانی و امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را مشاهده خواهند کرد.

وی افزود: در مسیر نجف تا کربلا نیز در فاصله هر ۷۰ عمود یک پایگاه امدادی و درمانی هلال احمر برپاست همچنین در این مسیر سه بیمارستان با فعالیت مشترک هلال احمر و وزارت بهداشت عراق با آمادگی کامل مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی خواهد بود.

کولیوند ادامه داد: در شهر نجف علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) که متعلق به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر در چند بیمارستان عراقی پذیرای خدمات درمانی به راهپیمایان اربعین هستند.

وی افزود: در شهر کربلا هم چند پایگاه درمانی و امدادی را فعال کردیم و در بیمارستان‌های این شهر حضور خواهیم داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره ارائه خدمات به زائران حسینی در داخل کشور توضیح داد: مسئولیت سلامت زائران در داخل کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای غربی به عهده وزارت بهداشت است اما هلال احمر به عنوان پشتیبان این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری را دارد و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

کولیوند در پایان تاکید کرد: خدمات امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث حمل‌ونقل در داخل کشور و با افزایش نیروها و پایگاه‌های سیار تقویت شده است.

به گزارش بیگ نیوز، پیش از این نیز دکتر کولیوند، اعلام کرده بود: «امسال جامعه سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر و با پرچم ما در کشور عراق خدمات سلامت ارائه می‌دهد و بیش از ۴۰۰۰ پزشک در این ایام حضور دارند.»

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با هنر روایتگری هستم. قصه‌گویی بازیگوشانه و قدرت تجسم آن را دارم تا خوانندگان را به دنیای جذاب رویدادها بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا