ایا ترشی برای کبد چرب مضر است

به گزارش مشرق، اسیدلاکتیک موجود در ماست به همراه اسید استیک موجود در ترشی برای کسانی که ریفلاکس معده یا معده حساسی دارند می‌تواند عواقب جبران ناپذیری مانند آزار و اذیت معده داشته باشد.  با مصرف بیش از حد سیر ترشی‌های چند ساله، سم نیترات را وارد بدن خود کنید و کلسیم بدنتان را پایین آورید تا دچار پوکی استخوان شدید و درد بین بافت‌ها و مفاصل استخوانی شوید. خلاصه با مصرف ترشی می‌توانید به استقبال هزاران ضرر و بیماری‌های دیگر بروید.

افزایش وزن با مصرف ترشی

بسیاری از افراد به هیچ وجه مضرات ترشی و آسیب‌های جبران ناپذیر آن به معده را باور نکرده‌اند و فکر می‌کنند سیرترشی‌ها فوائد بسیار زیادی برای بدن دارند اما جالب است که بدانید حتی مصرف سیر خام هم برای بانوان باردار مضرات زیادی دارد و ممکن است با عوارضی مانند حالت تهوع، استفراغ، بوی بد بدن و اسهال همراه شود؛ محصولات چاقی صورت شامل کرم‌ها و ژل‌های مرطوب کننده مخصوص پوست صورت هستند که باعث بهبود وضعیت پوست و کاهش خشکی و ترک‌های آن می‌شوند . همچنین با مصرف زیاد ترشی اشتهای افراد باز و منجر به چاقی آنان می‌شود.

ترشی مانده عامل موثری در جهت افزایش باکتری‌ها

از آنجایی که بسیاری از افراد به مصرف ترشی علاقه زیادی دارند و برای تهیه آن، یا خودشان زحمت درست کردنش را می‌کشند یا آن را از بیرون خریداری می‌کنند و در صورت نبود آن، در سفره به سرعت عصبانی می‌شوند، آنها باید بدانند که برای خرید ترشی به هیچ وجه به هر مغازه‌ای اعتماد نکنند چراکه بعضی از صاحبان مغازه با باز گذاشتن در ظرف‌های حاوی ترشی نقش موثری در نفوذ باکتری‌ها به بدن انسان و پرورش قارچ‌ها دارند و اگر ترشی مانده و کهنه باشد باعث می‌شود تا افراد زودتر در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون قرار گیرند، پس بهتر است از ترشی مانده پرهیز کنید.

ترشی های کم ضرر کدام اند؟

طبق نظریه محققان طب سنتی کم‌ضررترین موادغذایی ترش برای مصرف مردم آب نارنج و سرکه محلی انگور است و استفاده آبلیمو، آبغوره و گوجه فرنگی جهت طعم دادن ترشی‌های خانگی کاملاً مضر است و بهترین کار برای کاهش ضرر ترشی‌ها استفاده از کمی نمک، سیاه دانه، زیره، آویشن، گل محمدی، گلپر، فلفل سیاه، زنجبیل، دارچین و زنیان است. از نظر موقعیت زمانی بهترین گزینه برای مصرف ترشی فصل زمستان و ماه اول بهار است. به عقیده متخصصان طب سنتی، از خوردن ترشی در فصل تابستان به علت غلبه سردی مغز باید به شدت پرهیز کرد.

چه زمانی نباید ترشی خورد؟

باید از مصرف ترشیجات به علت کاهش کلسیم در بدن، افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان، ضعف اعصاب، سکسکه‌های مغزی و قلبی در هنگام شب پرهیز کرد. ترشی بادنجان را نباید هرگز با غذاهای دیر هضمی مانند کباب، جگر سیاه، ماهی، تخم مرغ و نیمرو به هیچ وجه نباید خورده شود. حتماً به یاد داشته باشید که از خوردن هر نوع ترشی به جز رب نارنج یا آب نارنج به علت ضعف کبد و سوء مزاج کبدی در کنار ماهی باید پرهیز شود.

بهترین مواد جایگزینی به جای ترشیجات کدام است؟

بعضی افراد هنگام تهیه ترشی به هیچ وجه اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از انواع مواد خوراکی فاسد در درست کردن ترشی استفاده می‌کنند اما باید بدانید که خوردن سیزیجات و میوه‌جات خام مانند کلم بروکلی، کاهو، خیار، گوجه، زیتون، پرتقال، سیب و … نسبت به ترشیجات ارجحیت بیشتری دارند . داروی گیاهی ترک اعتیاد دکتر بیز ممکن است شامل عناصری مانند زنجبیل، زعفران و گیاهان دیگر با خواص آرام بخش و تقویت کننده اعصاب باشد .  نقش ترشی ها در درمان کبد چرب انسداد عروق قلب . ترشی ها یکی دیگر از داروهای کبد چرب هستند. یکی از داروهای افزایش کلسترول هستند.

حال اگر بخواهیم نوع ترشی ها، کدوم ترشی مفیده برای کبدچرب ، ترشیهای تندن. چون ترشی های تند ترشی های گرمند ترشیهایی که یه مقدار فلفل توش هست که معمولاً ترشی های جنوبی هستند ترشی مفید است. ترشی های شمالی ما ترشی سیر ترشی گرم حساب میاد هم ترشی هست هم گرمی داره هم نفوذ داره میتونه کبد را بشکنه . سودای درون رو میتونه بشکنه.هم برای کبد چرب مفید هم برای انسداد های کرونری مفید است. اگر ما روزی یک ق م ته نشین این ترشی سیر رو بنوشیم یا همراه غذا یا همینطوری می‌تواند به مرور انسداد کرونری را برطرف کند. کلسترول ما را می تونه بیاره پایین و کبد چرب رو میتونه برطرف کنه.

حالا اگر خام نتونیم بخوریم همزمان که اینو نوشیدیم یک مقدار شربت عسل و یا یک مقدار شربت انگور. خیلی گلو رو اذیت میکنه: خیلی خب خالص لازم نیست بخوریم قاطی غدا بخوریم همراه با سالادمون بخوریم اینهایی که خالص نمیشه مصرف بکنین همراه غذا مصرف می‌کنیم . اون پایین‌ که قاطی میشه گم میشه سرکه های صنعتی یک سوزش گلویی میدن اینا رو نمی شود خالص خورد . به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره راه‌های نگاهداشت سلامت کبد اظهار داشت: خوردن شیرینی با شکم سیر به کبد آسیب می‌رساند.

به گفته وی برهم خوری و با هم خوری از زیان‌بارترین کارهایی است که به آسیب وارد می‌کند و رعایت ترتیب غذا خوردن بسیار مهم است و یکی از اصول اساسی حفظ سلامتی است. نوشیدن آب بعد از حمام، ورزش و نزدیکی جنسی به کبد آسیب وارد می‌کند . این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: نوشیدن آب در حالت ناشتا، بعد از ورزش، بعد از اعمال جنسی و بعد از حمام به شدت به کبد آسیب وارد می‌کند چرا که این اعمال اندام‌های بدن از جمله کبد را گرم می‌کند و اعضا اشتیاقشان به مصرف آب زیاد است، در صورت مصرف آب کبد آب را سریع جذب می‌کند .

که این عمل موجب سرد شدن کبد می‌شود و اگر مداومت به مصرف آب در این زمان‌ها شود، کبد چرب بروز پیدا می‌کند. رضایی پور بیان داشت: مصرف ترشی‌ها مانند سرکه، آبغوره خانگی، ترشی‌جات ، مصرف ماست، دوغ، خیار، کدو و نوشیدن آب سرد بدون رعایت استفاده از مصلحات آنها کبد را به سمت چرب شدن پیش می‌برد و بهتر است که در مصرف این مواد غذایی احتیاط صورت گیرد؛ ماست و دوغ را با مصلحشان نعناع یا آویشن مصرف کرد. ترشیجات برای کبد چرب از انواع محصولات پر طرفدار است که می تواند انسداد های کبدی را شکسته و سودای آن را از بین ببرد.

ترشیجات برای کبد چرب

این محصول به عنوان یک چاشنی با طعم ها و انواع گوناگون برای غذا می باشد که حتی به صورت خانگی نیز می توان با مواد بسیار کم و سرکه این محصول را تولید کرد. پک لاغری ممکن است شامل محصولاتی با خواص سوزاننده چربی مثل چای سبز یا قهوه گانودرما باشد . هر کدام از انواع ترشی از مواد اولیه متفاوتی تشکیل شده اند ولی تنها شباهت انواع آن با هم نمک و سرکه ای است که این مواد را در خود نگه می دارد. به طور تقریبی می توان گفت که ترشیجات شمال بیشتر در بین مردم محبوب استبه صورتی که به طور عمده تولید و به فروش می رسد‌.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا