اعزام امدادگران هلال احمر ایران به افغانستان / افزایش شمار جانباختگان زلزله “خوست” به ۱۵۰۰ نفر

ایران |جمهوری اسلامی ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر از اعزام یک تیم 18 نفره از امدادگران به افغانستان برای کمک به عملیات امدادرسانی در زلزله خبر داد.

به گزارش بیگ نیوز، رئیس هلال احمر افغانستان در واکنش به آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به زلزله زدگان، به کشته و زخمی شدن و آواره شدن صدها نفر در پی زلزله در ولایت خوست اشاره کرد و از ایران خواست تا برای کمک به زلزله زدگان کمک کند. زلزله زدگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ الحاج ملانورالدین ترابی معاون و رئیس هلال احمر افغانستان در واکنش به آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به زلزله زدگان گفت: بر اساس گزارش های اولیه صدها نفر در زلزله جنوب شرق کشور کشته و زخمی شده اند. آنها آواره شده اند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر افغانستان از تمام امکانات خود برای کمک به زلزله زدگان استفاده می کند اما این امکانات و تجهیزات با توجه به ابعاد حادثه برای رسیدگی به آوارگان کافی نیست. لذا از هلال احمر ایران تقاضا داریم تا حد امکان به زلزله زدگان افغانستان کمک کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از اعزام یک تیم 18 نفره از امدادگران به افغانستان برای کمک به عملیات امدادرسانی در زلزله خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی – دبیرکل جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات هلال احمر ایران در پی وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری در استان خوست افغانستان گفت: هلال احمر خراسان رضوی پس از دریافت گزارش حادثه و خسارات ناشی از آن، جنوب، سیستان و بلوچستان و تهران آماده شوید.

وی افزود: پس از هماهنگی با واحد بین المللی واکنش در بلایای طبیعی وزارت امور خارجه ایران، هماهنگی های لازم برای اعزام اقلام و تیم های امدادی به افغانستان و همچنین با ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هواپیما به افغانستان انجام شد. وسایل امدادی را حمل کنید.”

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: صبح امروز یک محموله امدادی شامل 1000 چادر، 1050 بسته غذایی و 2000 تخته فرش از طریق هوا و هواپیمای ارتش به افغانستان ارسال شد.

سلیمانی گفت: علاوه بر ارسال محموله؛ صبح امروز یک تیم 18 نفره از امدادگران هلال احمر به صورت هوایی به افغانستان اعزام شدند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر، سه تیم واکنش سریع سازمان امداد و نجات، چهار تیم واکنش سریع هلال احمر در استان‌های تهران و البرز و هشت تیم سگ‌های شناسایی (ANST) آماده استقرار هستند. در صورت نیاز

ساعت 1:24 بامداد اول جولای زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتر ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان را لرزاند. به گفته منابع خبری افغانستان، این زمین لرزه تاکنون حدود 1500 کشته و 2000 زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا