ضرورت تدوین طرح جامع امداد و نجات در کشور / تداوم واکسیناسیون و پایش کرونا در مرزها

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن بازدید از سازمان امداد و نجات و دیدار با تیم های امداد و نجات، در دیدار با مسئولان این سازمان بر لزوم تدوین طرح جامع امداد و نجات و توجه به تهیه نقشه خطر کشور در این طرح تاکید کرد. .

به گزارش بیگ نیوز؛ دکتر. پیرحسین کولیوند در دیدار با مسئولان سازمان امداد و نجات، این سازمان را یکی از مهم ترین و بارورترین سازمان های هلال احمر خواند و افزود: اگر توفیق خدمت در این سازمان انجام شود نتیجه آن است. از زحمات هر یک از امدادگران و پرسنل می گوید: «بنابراین ضروری است که به عنوان یک جمعیت در هلال احمر عمل کنیم و از انحصار دوری کنیم و با کار تیمی بتوانیم در جهت تحقق و پیشبرد اهداف عالی هلال گام برداریم. از قرمز.

وی افزود: طرح جامع امداد و نجات که کلیات آن از قبل آماده است، باید با کمک متخصصان و اساتید تدوین شود و برای تحقق این امر باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. هم ظرفیت های داخلی و هم ظرفیت ها و انتقادات سازنده بیرونی. با استفاده از این ظرفیت و با استفاده از توان تیم مشاور می‌توان طرح جامع امداد و نجات را در قالب نرم‌افزار یا سخت‌افزار تدوین کرد و کیفیت خدمات را ارتقا داد و فعالیت‌های سازمان امداد و نجات را ارتقا داد.

وی تعریف نیروی انسانی و فضا و امکانات مورد نیاز، اهداف پروژه، ارتقای منزلت اجتماعی و روحیه نشاط، جهادی و تلاشگر امدادگران را برای تدوین طرح جامع کمک رسانی دانست و تاکید کرد: حفظ و تقویت روحیه داوطلبانه. حضرت امام خمینی.

کولیوند با اشاره به برنامه ریزی و پیگیری های مستمر برای بهبود خدمات و فعالیت های هلال احمر افزود: تلاش اصلی مردم خدمت رسانی به مردم است. در خدمت مردم باید درد را کم کنیم و بار را از دوش آنها برداریم. این خدمت ارزشمند است و مردم آسیب دیده از سیل، زلزله و… ابتدا به خدا و سپس به دستان پرتوان امدادگران امیدوارند.

پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث نوعی تسکین است

وی با تاکید بر لزوم تهیه نقشه خطر کشور در طرح جامع امداد و نجات افزود: اولین وظیفه ما پیش بینی و پیشگیری از حوادث و بلایا است و این کار نوعی امدادرسانی است. با تهیه و ثبت خطرات مشترک، اطلاعات، آگاهی و آمادگی افراد نیز ارتقا می یابد.

تاکید بر ادامه طرح واکسیناسیون و نظارت بر مرزها

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: فعالیت هلال احمر در زمینه پایش مرزی و واکسیناسیون هموطنان در موضوع کرونا با جدیت بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد و گزارش این خدمات به رئیس جمهور و وزیر کشور ارسال خواهد شد. و وزیر سلامتی». خدمات هلال احمر باید مستند باشد تا مردم ببینند با این جمعیت چه می شود.

آمادگی در برابر بلایا بیش از 60 درصد است

کولیوند همچنین بر آمادگی بیش از 60 درصد هلال احمر برای مقابله با حوادث و بلایا تاکید کرد و گفت: برای تعیین تعداد پایگاه ها، آمبولانس ها و … باید کار علمی و شاخص های استاندارد داشته باشیم. و این در طرح جامع مهم است.” نجات را باید در نظر گرفت. تجهیزات نظارتی بر فعالیت ها و خدمات ما بر اساس شاخص های استاندارد و از پیش تعریف شده نظارت می کنند.

وی افزود: ارتقای سیستم فناوری اطلاعات و استفاده از آخرین فناوری روز دنیا از ضروریات کار امدادی است و باید نرم افزار نظارت بر امکانات، آمبولانس ها و … داشته باشیم. همچنین مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر باید تمامی حوادث را رصد، اقدام و گزارش فوری دهد تا مردم از بیدار بودن تیم امدادی اطمینان داشته باشند و در صورت نیاز به کمک آنها بیایند.

لزوم نظام مندسازی منابع اقتصادی داخلی هلال احمر

رئیس هلال احمر همچنین از تلاش برای افزایش بودجه جمعیتی در سال جاری نسبت به یک سال قبل خبر داد و گفت: بخشی از منابع مالی هلال احمر از سوی دولت است اما نباید از آن غافل شد. همچنین باید نظارت بیشتری بر فضای داخلی منابع اقتصادی داخلی داشته باشیم.

کولیوند ادامه داد: اسکورت برای رفع مشکل استخدام امدادگران ایثارگر ادامه دارد. این استخدام؛ محدودیت هایی از سوی سازمان استخدامی و سازمان برنامه بودجه وجود داشته و جلسات ما با این سازمان ها نتایج خوبی داشته است. هم مجمع و هم اعضای شورای عالی به حل مشکلات موجود کمک می کنند و تلاش ما بهبود وضعیت معیشتی همکاران است. استفاده امدادگران برای ایجاد نشاط بیشتر و پیگیری جدی بیمه و بیمه درمانی امدادگران و صدور گواهی خدمت داوطلبانه بسیار مهم و پیگیری است.

وی گفت: ما یک خانواده هستیم و موظف به حل مشکلات خانواده هستیم. اگر خانواده سالم، مستحکم و جهادگر باشد و بتواند با روحیه انقلابی و با رهنمودها و رهنمودهای مقام معظم رهبری فعالیت کند، مردم از خدمات آن بهره بیشتری خواهند برد. کمیته هایی در زمینه مسائل رفاهی کارکنان نیز تشکیل شده است و ما تلاش می کنیم در فرصت های مناسب به کارکنان کمک کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا