خانه‌های هلال پایگاه آموزش‌های اجتماع محور در سوانح

دانشگاه آزاد اسلامی |فناوری

مسئول کمیته آموزش، پژوهش و فناوری جامعه حلال الحمر، از اجرای برنامه های آموزشی، محل نشست، در مناسبت های ویژه خانه حلال در همه کشورها، اخبار.

به لوتور عسنا پیمان سابریان در دوره آموزشی تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه هلال با اشاره به اینکه خانه های هلال یکی از مهمترین ظرفیت ها برای آموزش و توانمندسازی مردم در برابر خطرات است، گفت: برنامه های آموزشی محور تجمع در رویدادهای خانه های ویژه هلال برگزار می شود

وی افزود: تجمعات محلی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها آسیب پذیرترین آسیب پذیرترین نقاط جهان است.

رئیس جمعیت آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر افزود: رویکرد اجتماعی محور اجتماع، برنامه ای است که در آن مشارکت مردم محلی رکن اساسی برای تشخیص مشکلات، اولویت بندی و رفع آنها تلقی می شود.

صبریان یکی از اهداف این راه را ایجاد آگاهی عمومی خواند و گفت: به این ترتیب تجمع محلی نسبت به تغییرات شرایط موجود حساس و آگاه می شود و سپس تجمع محلی برای تغییر شرایط فعال می شود.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: روش های یادگیری مشارکتی، اصول مذاکره بشردوستانه، روش های تسهیل گری در جوامع محلی، شبکه سازی، مدیریت پروژه های بشردوستانه، نظارت و ارزیابی فعالیت های جامعه محور، بسیج اجتماعی، حمایت، معیارهای اعتماد، تجزیه و تحلیل، ارزیابی فرهنگی و اجتماعی، از جمله، آموزش مهم برای مدیریت یادگیری، مدیریت بحران، بر اساس گردهمایی.

به گزارش خبرنگار سایت هلال احمر، اولین دوره آموزش مهارتی و توانمندسازی خانه های هلال در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد ، رئیس سازمان جوانان، معاون آموزشی و پژوهشی و جمعی از مدیران ستادی جماعت در تاریخ 12 و 13 مردادماه در شهر قزوین مجاز شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا