تاریخ جغرافیایی و فرهنگی یک کشور چگونه ماندگار می‌شود؟/ تبیین عوامل رفاه شهروندی با برنامه‌ریزی شهری

شیخ الاسلامی در مصاحبه ای گسترده با آنا توضیح می دهد؛

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، مجله جغرافیای طبیعی زاگرس ویژن ، با سردبیری شهریار خالدی ، علیرضا شیخالاسلامی مدیر اجرایی و علی آریاپور مدیر داخلی توسط معاونت علوم انسانی و هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل انتشار به موقع مجلات در زمینه علوم انسانی و هنر انتشارات فعال و فعلی در تابستان 1399 منتشر شد.

علیرضا شیخ الاسلامی به همین مناسبت وی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، با تأکید بر اهمیت رشته جغرافیا ، اظهار داشت: با توجه به تنوع رشته ها و گرایش های علوم جغرافیایی فعال در دانشگاه های کشور و ابتدا باید اهمیت و جایگاه مجلات علمی و تخصصی جغرافیایی در نشریات و اخبار علمی تبیین شود. موقعیت علوم جغرافیایی ، به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ، و مطالعه زمینه های شغلی و شغلی آنها.

وی افزود: اولین شخصی که از کلمه “جغرافیا” استفاده کرد جغرافیای یونانی Eratosthenes (276–194 قبل از میلاد) بود که کلمات “geo” و “Graphy” را به معنای “علم” ابداع کرد. وی مطالعه زمین را به عنوان مکان انسان تعریف کرد.


بیشتر بخوانید:

انجام تحقیقات علمی و فرهنگی توسط انجمن جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران

جغرافیای دیپلماسی علمی در جهان کجاست؟

منطقه جغرافیایی سه ماهه دانشگاه آزاد اسلامی اهر 19 ساله شده است


مدیر فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری Zagros Vision یادآور می شود: جغرافیا را می توان علم روابط انسان و طبیعت دانست ، همانطور که ویدال دولابلاش می گوید.

اسلام اسلام وی با بیان اینکه طبیعت فرصت هایی را برای افراد و افرادی فراهم می کند که بر اساس فرهنگ از آن بهره برداری می کنند ، گفت: البته نقش مهم اقتصاد سیاسی ، مفهوم بازسازی ، اقتصاد آزاد که در قلب تمام تعاریف جغرافیایی است ، نباید فراموش کرد

علم جغرافیایی چیست و چه کاربردی دارد؟

وی یادآور شد: از مجموعه تعاریف چنین استنباط می شود جغرافیا ارتباط بین محیط ، افراد و م componentsلفه ها را بیان کنید. این رابطه اساس مطالعات جغرافیایی است ، بنابراین برداشت ما از محیط و انسان و زمان اساس علم و شناخت جغرافیایی است.

مدیر مسئول فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری Zagros Vision همچنین خاطرنشان کرد که جغرافیا در درجه اول بر توزیع فضایی انسان و پدیده های فیزیکی زمین تمرکز دارد ، به طوری که هر قسمت از زندگی انسان و هر پدیده طبیعی در یک یا چند شاخه از جغرافیا سقوط می کند. نظم خاصی ایجاد می شود.

شیخ الاسلامی گفت: “در واقع ، تفکر جغرافیایی توانایی شناخت علل این نظم و وابستگی شخصیت های طبیعی و انسانی به یکدیگر و دریافت نتایج به گونه ای است که علم جغرافیا از طریق تفکر و کاربرد ما جهان و فرم جغرافیایی به عنوان متخصص در محیط جغرافیایی. ” آنها به عنوان راهنما ، برنامه ریز ، راهنما ، ملوان ، ناظر ، مربی ، منتقد و در نهایت مکانهای حیات آور شناخته می شوند. نتیجه این می شود که با تغییر شرایط اجتماعی ، محتوای تعاریف جغرافیا نیز تغییر و توسعه می یابد.

وی تأکید می کند: در تحقیقات جغرافیایی چهار سنت تاریخی وجود دارد که عبارتند از: تجزیه و تحلیل فضایی ، پدیده های طبیعی و انسانی (جغرافیا به عنوان مطالعه توزیع) ، مطالعات منطقه ای (مکان ها و مناطق) ، مطالعه انسان و رابطه او. با زمین و تحقیقات در علوم زمین.

مدیر فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری Zagros Vision توضیح داد: “با این وجود ، جغرافیای جدید یک رشته فراگیر است که در درجه اول به دنبال درک زمین و پیچیدگی های انسان و طبیعت است ، و نه فقط پدیده ها و موقعیت های آنها. “

شرح فعالیت فصلنامه “جغرافیا و برنامه ریزی شهری”

سردبیر فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری Zagros Vision توضیح داد: جغرافیا شامل مجموعه ای از علوم ، رشته ها و گرایش ها است که با کسب دانش ، گسترش مرزهای علمی و تولید علم بر مناطق عملی تأکید می کنند.

شیخ الاسلامی در پاسخ به این س thatال که تاریخ فرهنگی یک کشور چگونه ادامه می یابد؟ همانطور که گفته شد: این دوام با نفوذ ایده ها ، فناوری ، تحولات سیاسی و اجتماعی و استفاده از توانایی های زیست محیطی ، ویژگی های اجتماعی و فرهنگی جوامع ، شهرنشینان و اراده و تصمیم سیستم سیاسی و اداری در زمین و محیط طبیعی شکل می گیرد.

وی ادامه می دهد: این شکل گیری با توجه به روش تبادلات اقتصادی و اجتماعی بر پویایی فضایی ، اقتصادی و اجتماعی خود ، در یک زمان و مکان مشخص ادامه پیدا می کند و در نهایت باعث تغییر شکل ظاهری و ظاهری و زندگی افراد در آن می شود.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، سردبیر مجله جغرافیا و برنامه ریزی شهری Zagros Visionاو به یک نامه شهری اشاره می کند و می گوید: برمکاتبات یک شهر علمی است که در صورت تحقق بنیادی علمی و تخصصی و استفاده از دانش فنی و یافته های علمی ، می تواند با ایجاد محیطی بهتر ، مطلوب تر ، سالم تر ، آسان تر ، کارآمدتر و دلپذیرتر ، رفاه شهری را فراهم کند.

شیخ الاسلامی توضیح داد: تفکر جغرافیایی توانایی شناخت علل این نظم و وابستگی چهره های طبیعی و انسانی به یکدیگر و دریافت نتایج است ، به طوری که علم جغرافیا از طریق تفکر و کاربرد ما جهان و جغرافی دانان به عنوان کارشناسان محیط زیست جغرافیایی ، کارهای پیشگام ، برنامه ریز ، راهنما ، ناو کشتی ، ناظر ، مربی ، منتقد و در نهایت زندگی آفرین مکان های شناخته شده ای هستند..

وی با اشاره به فعالیت های فصلنامه “جغرافیا و برنامه ریزی شهری منظر زاگرس” دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد ، گفت: این فصلنامه به منظور ایجاد زمینه ای فعال و موثر ، یک مجمع علمی برای تبادل یافته های علمی و اخبار و انتشار مقالات علمی و پژوهشی با تأکید بر رویکرد. توسعه زیرساخت های فکری ، ایده های علمی و تحقیقات کاربردی در زمینه های مختلف جغرافیا و برنامه ریزی شهری.

مدیر مسئول فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری Zagros Vision خاطرنشان کرد که این فصلنامه یافته های جدیدی را در زمینه های محیط شهری ، برنامه ریزی مسکن و نوسازی شهری ، برنامه ریزی شهری ، کاربری زمین و ممیزی املاک منتشر می کند.

شیخ الاسلامی افزود: فصلنامه “جغرافیا و برنامه ریزی شهری زاگرس ویژن” فعالیت خود را با تصویب پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون بررسی و تأیید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2008 و تاکنون آغاز کرد. به طور منظم. روی ارزیابی و پذیرش مقالات علمی پژوهشی در زمینه های مختلف جغرافیا و برنامه ریزی شهری کار کرده است.

انتهای پیام / 4078 /

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا