40 عنوان برنامه با 300 آیتم در هفته فرهنگی قزوین اجرا می شود

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.borna.news ” در مورد مقاله ” 40 عنوان برنامه با 300 آیتم در هفته فرهنگی قزوین اجرا می شود ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی بیگ نیوز از قزوین ؛ حسین برجی با اشاره به برنامه های متنوع و متعدد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در روز قزوین اظهارداشت: جشنواره های هفته فرهنگی و روز قزوین در سالهای گذشته به دلیل انتشار ویروس کرونا و عدم حضور موثر دستگاه های اجرایی مرتبط همچون میراث فرهنگی و گردشگری بسیار کم فروغ اجرا شد با این اوصاف سال گذشته سازمان فرهنگی شهرداری قزوین به تنهایی 10 عنوان برنامه با دهها بخش و ریز برنامه فرهنگی‌، ورزشی را به اجرا درآورد. 

photo_2023-09-01_21-23-36

برجی تصریح کرد: امسال خوشبختانه توانستیم در مدت سه ماه، در نشست کارشناسی با هنرمندان، ورزشکاران و فعالان فرهنگی شهر در کارگروه تولید محتوای سازمان، مجموعه ای از برنامه های جامع و کاملی را با مشخصات خاص تدارک ببینیم تا در حد وسع شاهد پاسداشت هویت و تکریم مفاخر شهر باشیم ضمن این که موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی و پویایی در محلات قزوین هم باشیم. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: این برنامه ها با تاکید شهردار محترم و همراهی کمیسیون فرهنگی شورا با محور تبیینی در حوزه هویت شهری تدارک دیده شده که قابلیت اجرا دارد اما چون مناسبت روز قزوین با ایام اربعین و دهه دوم صفر مقارن شد تصمیم گرفته‌ شد کلیت برنامه های هفته فرهنگی قزوین که ماهیت جشنواره ای دارد از ۲۶ شهریور- اول ربیع آغاز شود و تا ۳۱ شهریور ادامه پیدا کند. 

تاتر

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: در این راستا فضاسازی شهری و محیطی در این ایام در سازه های بیلبرد، تیربرد، فیکسچر و عرشه های پل ها در سطح شهر به تبلیغات محیطی منقوش به آثار خوشنویسی خوشنویسان بنام قزوین و با حال و هوای اربعین اجرا و اکران شده که مردم شاهد آن هستند. 

وی گفت: در ادامه این هفته چند برنامه در خصوص هویت شهر قزوین به ویژه تئاتر مفهومی در باره اربعین حسینی و حضرت سید الشهداء تدارک دیده شده که برای شهروندان اجرا می شود. 

گردشگری 4

40 عنوان برنامه در هفته فرهنگی قزوین 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: امسال 40 عنوان برنامه فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که از 26 تا 31 شهریور در سطح شهر و  محلات و نواحی شهری به صورت ثابت و سیار اجرا می شود. 

وی بیان کرد:این برنامه ها شامل آیین و جشنهای مرتبط با هفته قزوین، اجرای تئاتر خیابانی، با موضوعات اجتماعی، مانور شهروندی با رویکرد ترافیکی، طرح هر محله یک سینما، دیدار با مفاخر، راه اندازی ایستگاه خوشنویسی در محلات در راستای صیانت از هویت فرهنگی است. 

برجی افزود: همچنین مسابقه بزرگ خوشنویسی با خط خودکاری، تولید و پخش تیزر، کلیپ و نماهنگ در هر روز بنام یک شخصیت و فرهیخته از جمله شهیدان بابایی، لشکری، رجایی، ابوترابی و دو شخصیت تاریخی بنام های میرعماد و عبید زاکانی و کلیپ معرفی شهر قزوین، نقالی 7 شخصیت شاخص شهر، جشن بزرگان و جهاندیدگان(سالمندان)، برنامه رصد آسمان با نام “به وقت آسمان” و برگزاری کارگاه زنده(ورک شاپ) هنرمندان در صیانت از باغستان سنتی در بوستان ملاخلیلا از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین است. 

5134310e2690f1de1df565c8

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهارداشت: برپایی شب شعر در حمام قجر، رونمایی از کتاب مرتبط با قزوین توسط مولفان استانی، داوری حافظان کل قران کریم استان قزوین، تور گشت محلات از آثار تاریخی و باغستان سنتی قزوین، اجرای نگارخانه شهری از جمله برنامه های مهم به مناسبت روز قزوین است. 

برجی در ادامه گفت: در این ایام درصددیم بازدید از آثار تاریخی در اختیار شهرداری برای شهروندان با نیم بها و یا رایگان صورت گیرد و در کنار آن یک المپیاد و جشنواره بزرگ بازی و ورزش در 10 محله شهری نیز اجرا می شود که امیدواریم مورد توجه و استقبال قرار گیرد.  

17398_orig

اجرای برنامه های هفته فرهنگی در محلات و مناطق کم برخوردار

وی اظهارداشت: همه محلات کم برخوردار و منفصل شهری درگیر جشنواره روز قزوین خواهند بود و این امکانات فرهنگی به صورت متوازن و عادلانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا شاهد نشاط و شادابی در همه مناطق شهری در هفته فرهنگی قزوین باشیم. 

برجی ادامه داد: تعداد زیادی از محلات شهری شاهد برگزاری جشنواره و بازی های بومی و محلی مانند هفت سنگ، دارت، فوتبال دستی، طناب زنی، گل کوچک، تنیس روی میز، والیبال، وسطی و دو میدانی خواهند بود‌ که عمدتا کودکان و خانواده ها مخاطبان این برنامه ها هستند.

فوتبال دستی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: مهمترین اهداف ما در اجرای برنامه های هفته فرهنگی قزوین صیانت از هویت تاریخی و سنتی قزوین، تقویت نهاد خانواده و آشنایی نسل جوان با گذشته پر افتخار و هویت تاریخی خود است تا به آن افتخار کرده و موجب تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در آنها شود. 

وی بیان کرد: رسالت ما صیانت از هویت و فرهنگی غنی قزوین و انتقال درست آن به آیندگان و ایجاد فضایی توام با نشاط و شادابی و کمک به سلامت معنوی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است که امیدواریم با مشارکت مردم به آن دست یابیم. 

بلدیه

برجی اظهارداشت: هفته فرهنگی قزوین متعلق به همه مردم و همه نهادها و دستگاه هاست و امیدواریم سایر دستگاههای فرهنگی و اجرایی نیز به رسالت مهم خود در این عرصه عمل کنند تا بتوانیم برنامه های پر محتوا و تاثیرگذاری را تدارک دیده و اجرا کنیم تا با این کار ضمن معرفی قابلیت های اصیل شهر قزوین به جلب رضایت شهروندان و رونق گردشگری نیز کمک کنیم. 

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا