95 درصد داوطلبان شوراها در استان قزوین تائید صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز قزوین؛ جواد قدوسی فر روز جمعه در ستاد انتخابات استان قزوین بود و به خبرنگاران گفت: از 964 نامزد ثبت نام شده در شورای اسلامی استان قزوین ، پس از استعلام از پنج مقام ذی صلاح ، 205 نفر شامل 131 نفر در مرحله اجرا و 75 نفر. در مرحله بررسی در هیئت های نظارت در استان یافت نشد.

وی افزود: 75 نفر نیز نسبت به رد صلاحیت خود معترض شدند و شکایات در شورای استان مورد بررسی قرار گرفت و تعداد افراد ناکارآمد به 5 درصد کاهش یافت.

قدوسی فر گفت: 4 هزار و 467 داوطلب در شوراهای روستایی استان قزوین ثبت نام کردند اما کمتر از 5 درصد رد صلاحیت شدند و مابقی تأیید شدند.

قدوسی فر یادآور شد: شایستگی کاندیداهای شورای شهر ابتدا در شهرها مورد بررسی قرار گرفت و 205 نفر از افراد رد صلاحیت شده در استان در شورای مرکزی اعتراض کردند و در این مرحله حدود 18 نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

دبیر شورای عالی نظارت در استان قزوین افزود: در حال حاضر در مجموع 4 هزار و 367 نفر در روستاها و 825 ​​نفر در شهرستان ها در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: دو هزار و 100 ناظر و ناظر در روند انتخابات در حال فعالیت هستند و به ازای هر صندوق رای در مراکز پرتردد ، دو ناظر و در مراکز رأی گیری کوچک و سیار نیز یک ناظر تعیین شده است. “

قدوسی فر افزود: ناظران انتخابات استان امروز جمعه ساعت 07:00 به همراه اعضای اجرایی صندوق ، نماینده دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر بهداشت و نیروی انتظامی در مکان های تعیین شده حضور خواهند داشت. ، و روند رأی گیری را کنترل خواهد کرد.

beeld_2021_6_18-13_30_7_905_q9d

این مقام مسئول گفت: حدود 1670 نفر به عنوان ناظر انتخابات در استان منصوب شده اند ، به ازای هر ده شعبه اخذ رأی یک ناظر تعیین شده و 147 ناظر شهری و روستایی و 60 ناظر ویژه در این مدت فعالیت خواهند کرد.

قدوسی فر گفت: شبکه های ناظران و ناظران با بازرسان ویژه در ارتباط هستند و لحظه به لحظه آخرین اخبار را به مرکز می فرستند.

وی گفت: روند رأی گیری در قزوین کاملاً الکترونیکی است ، در ساعات اولیه صبح که کارت شناسایی به تأخیر افتاد ، برخی افراد با تأخیر روبرو شدند اما این مشکل برطرف شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت خوب مردم شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه در استان قزوین باشیم.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا