شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در مسابقه کشوری قرآن و عترت به میزبانی کرمانشاه

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در مسابقه کشوری قرآن و عترت به میزبانی کرمانشاه ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

قانون |قرآن

به گزارش خبرنگار بیگ نیوز کرمانشاه، میکائیل باقری ظهر امروز (شنبه ۲۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: استان کرمانشاه یک ویژگی که در اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز داشته این است که میزبانی مسابقات کشوری را از آموزش و پرورش خارج کرده و به عبارتی استان کرمانشاه میزبان مسابقات کشوری قرآنی شده است.

وی افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مرحله آموزش‌های مسابقات حضور داشتند و مسابقات ما تنها مسابقه فرایندی است و نقطه‌ای نیست.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۲ رشته مسابقات را در سطح بین الملی برگزار می‌کنیم که شامل قرائت و حفظ قرآن کریم است.

وی ادامه داد: در مرحله کشوری از امروز شاهد حضور دانش‌آموزان رشته‌های پژوهشی خواهیم بود و در هر ۲ رشته یعنی رشته‌های آوایی و پژوهشی ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

این مقام مسئول ابراز کرد: مرحله کشوری در ۲ بخش مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود و از این ۲ هزار ۶۰۰ نفر یک هزار و ۹۰ نفر به مرحله فینال نهایی راه پیدا کردند. وی عنوان کرد: از این یک هزار و ۹۰ نفر دانش‌آموز راه یافته به مرحله فینال نهایی، ۶۵۰ نفر در کرمانشاه و در بخش آوایی حضور خواهند داشت که در ۲بخش دختران و پسران اجرا می شود.

باقری بیان کرد: این مسابقه با حضور ۳۶ داور بین المللی کشور برگزار می‌شود که این داوران هم سابقه داوری در مسابقات متعدد دارند هم در آزمون‌های مختلف داوری حضور داشته‌اند.

وی اذعان کرد: امسال نخستین سالی است که مسابقات کشوری (گفتار مهدوی)برای تقویت کرسی داوری این رشته برگزار می‌شود.

باقری تاکید کرد: ما سعی کردیم داورانی را از ۲ جنبه دعوت کنیم از جمله داورانی که سابقه داوری متعدد در مسابقات مختلف داشته باشند و داورانی در بخش های محتوایی و علمی سابقه داشته باشند.

باقری خاطر نشان کرد: مسابقات در رشته‌های فهم قرآن کریم، نحج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء نماز و گفتمان مهدوی در متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات این است که در سال‌های گذشته مسابقات رشته پژوهشی ویژه متوسطه دوره دوم برگزار می‌شد که امسال برای اولین بار دانش‌آموزان دوره متوسط اول نیز در مسابقات حضور دارند.

این مقام مسئول عنوان کرد: سه رشته از مسابقات قرآنی به صورت گروهی اجرا می‌شود و مسابقه رشته گفتمان مهدوی نخستین باری است که برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۲۰ نفر شرکت کننده پسر و ۳۱۸ نفر شرکت کننده دختر حضور دارد که در مرحله مقدماتی مسابقه ۷۶ نفر از هر استان به دبیرخانه مسابقات آثار ارسال کردند و پس از پایان دوره مسابقات مقدماتی ۵ الی ۴۰ نفر از هر استان انتخاب شدند.

وی افزود: در بحث دارالقرآن ۸۰۰ مجموعه در سطح کشور وجود دارد که وظیفه آن‌ها شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی است.

وی ادامه داد: در بحث عترت طرح مصابح الهدی یا امام شناسی در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

باقری گفت: در بحث نماز که جشن تکلیف است در سال گذشته یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز داشتیم که در سن تکلیف قرار گرفتند که شامل ۷۰۰ هزار دانش آموز دختر پایه سوم و ۶۶۰ هزار دانش آموز پسر پایه هشتم بود.

کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور

باقری بیان کرد: بر اساس قانون احیای پرورشی باید هر مدرسه یک مربی پرورشی داشته باشد و حدود ۵۰ هزار مربی پرورشی داریم که این تعداد بسیار کمی است.

وی گفت: حدود ۶۰ هزار مربی پرورشی کم داریم که امسال یازده هزار مربی طبق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش خواهیم کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا