مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز کرمانشاه برچیده می‌شوند

دانش‌آموز

بیگ نیوز/کرمانشاه به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز استان برچیده می‌شوند.

سلمان محمدی، عصر امروز(هشتم بهمن) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۵۰ مدرسه کانکسی دارد، گفت: قرار شده با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ظرف امسال و سال آینده مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز استان برچیده شوند.

محمدی همچنین با اشاره به بالا بودن سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه در مقایسه با میانگین کشوری، افزود: با حمایت خیرین مدرسه ساز و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه نوسازی مدارس استان در ساخت و سازهای بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ هم اکنون سرانه فضای آموزشی استان ۶.۴ مترمربع است که  میانگین کشوری آن ۵.۲۱ مترمربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به در دست اجرا بودن طرح شهید سلیمانی در راستای توسعه سرانه ورزشی مدارس، گفت: با اجرای کامل این طرح که از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم با ساخت زمین چمن مصنوعی در مدارس پسرانه و سالن ورزشی در مدارس دخترانه شروع شده، در مجموع ۵۰ درصد به فضاهای ورزشی مدارس استان اضافه خواهد شد.

محمدی یادآور شد: سرانه ورزشی مدارس استان ۳۶ صدم مترمربع است که عدد کشوری آن هم در همین حدود است.

وی در ادامه با بیان اینکه در پساکرونا در حوزه مسائل آموزشی ‌و پرورشی مشکلات عدیده‌ای داریم، گفت: درخواست تشکیل ستاد ملی در حوزه آموزش و پرورش در پساکرونا  برای حل مشکلات تعلیم و تربیت کشور را داریم.

برنامه ریزی برای هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان و سمت و سو دادن آنها به تحصیل در رشته‌های ریاضی و فنی و حرفه‌ای،  اعلام برنامه های سوادآموزی و … از دیگر مباحثی بود که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح شد.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا