ارائه گزارشی از آخرین وضعیت علمی ایران و سکوهای «نان» و «دانا»

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” ارائه گزارشی از آخرین وضعیت علمی ایران و سکوهای «نان» و «دانا» ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

علم |فناوری

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در اجلاسیه دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی با این مؤسسه، با بیان اینکه به گفته مقام عالی وزارت علوم، مؤسسه ISC قلب و مغز علم و فناوری کشور و جهان اسلام است، گزارشی از آخرین وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سکوهای علم و فناوری شامل نظام ایده‌ها و نیازها (نان) و درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان (دانا) ارائه کرد.

به گزارش بیگ نیوز، دکتر سید احمد فاضل‌زاده، رئیس مؤسسه ISC در اجلاس دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی با مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام که امروز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تبریز، مهمترین فعالیت‌ها و خدمات مؤسسه ISC را ارائه داد و گفت: استان آذربایجان شرقی یکی از مناطق پر استعداد و پرپتانسیل کشور است.

فاضل‌زاده گفت: مرجعیت علم و فناوری و حل مسائل کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و در دولت سیزدهم نیز تحولات خیلی خوبی در حوزه آموزش عالی شکل گرفته است و به گفته مقام عالی وزارت علوم، مؤسسه ISC قلب و مغز علم و فناوری کشور و جهان اسلام است.

وی یادآور شد: مؤسسه ISC به عنوان سومین نظام استنادی دنیا، مولود انقلاب اسلامی است و دارای قوی‌ترین نمودار سازمانی در سطح وزارت عتف است.

وی در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سکوهای علم و فناوری شامل نظام ایده‌ها و نیازها (نان) و درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان (دانا) ارائه داد.

فاضل‌زاده گفت: در سال گذشته دانشگاه تبریز یک دانشمند یک دهم درصد، ۲۰ دانشمند پر استناد برتر یک درصد و ۵۰ دانشمند پر استناد دو درصد یکساله و ۲۵ نفر دانشمند دو درصد دوران خدمت داشته است.

رئیس ISC گفت: دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی ملی ISC رتبه ۷ در بین دانشگاه‌های جامع و رتبه ۱۱ را در درهمکرد داشته است که جایگاه خوبی است و امید است که این جایگاه ارتقاء نیز پیدا کند.

دکتر نصرالله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این اجلاس، اظهار کرد: امروز مؤسسه ISC یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که وظایف مهم و اثرگذاری در حوزه علم و فناوری جهان اسلام بر عهده دارد. دکتر فاضل زاده نیز از مدیران جهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و قطعا در ارتقای جایگاه این مؤسسه نقش مؤثری دارند.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی دانشگاه‌های زیادی دارد که مجموعا در این استان ۱۴۶ هزار دانشجو داریم. دانشگاه تبریز به عنوان مشهد الشهدای دانشگاه‌های کشور است و میزبان ۵ شهید گمنام است.

در ادامه این نشست، ر‍ؤسای دانشگاه‌ها دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

بعد از این نشست، جلسه‌ای نیز با حضور هیات رئیسه و مدیران پژوهشی دانشگاه تبریز برگزار شد و به طور خاص چالش‌ها و آسیب‌شناسی تخصصی دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف، نشریات، رتبه‌بندی و سکوهای علم و فناوری صورت گرفت.

به نقل از روابط عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، هیات مؤسسه ISC متشکل از دکتر سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه، دکتر سید آرش حق پناه رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی مؤسسه و دکتر منصوره صراطی شیرازی مدیر رتبه‌بندی و تحلیل استنادی مؤسسه بودند. در این اجلاس دکتر نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز و معاونین وی و رؤسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی حضور داشتند و در پایان این دیدار نیز دکتر فاضل‌زاده به رسم یادگار لوح ISC را به دکتر نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز تقدیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا