اتفاقات ورزشی مهم آذربایجان‌شرقی در هفته‌ای که گذشت

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” اتفاقات ورزشی مهم آذربایجان‌شرقی در هفته‌ای که گذشت ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

مذاکره |مردان

بیگ نیوز/آذربایجان شرقی ورزش آذربایجان‌شرقی در طول هفته‌ای که گذشت با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است.

چهار بازیکن مطرح برای لیگ بیست‌وسوم به تراکتور پیوستند که بر این اساس پس از مذاکره و توافق طرفین، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری و سعید آقایی با امضای قرارداد همکاری به طور رسمی به جمع شاگردان «پاکو خمس» اضافه شدند.

همچنین حسین پورحمیدی که به‌صورت قرضی در آلومینیوم اراک حضور داشت، در فصل بیست‌وسوم سنگربان تراکتور خواهد بود.

چند روز پس از چهار خرید ابتدایی تراکتور، عرفان زارعی، سنگربان تیم‌ملی نوجوانان کشورمان نیز به جمع تی‌تی‌ها پیوست.

قهرمانی تنیسور آذربایجان‌شرقی در تور آسیایی

ورزشکار آذربایجان‌شرقی در مسابقات تور آسیایی تنیس موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

مسابقات تور آسیایی تنیس زیر ۱۴ سال کشورمان با حضور ۸۰ بازیکن به میزبانی اصفهان برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها «آیلین محمدیان» از آذربایجان‌شرقی بر سکوی قهرمانی تکیه داد.

 محمدیان‌‍‌فرد با حضور در جدول اصلی مسابقات و با شکست حریفان خود در پنج بازی به فینال رسانید.

 تنیسور آذربایجان‌شرقی با شایستگی در برابر “آتوش روستایی” صاحب برتری شد تا با تثبیت روند شکست ناپذیری خود در این مسابقات جواز حضور در رقابت های سطح برتر تنیس زیر ۱۴ سال دختران آسیا را کسب کرده و مسافر کشور تاجیکستان شود.

 «محمدیان‌فرد» سال گذشته در مسابقات تور آسیایی به حضور در سکوی سوم قناعت کرده بود.

مصاف تراکتور با تیم روسی

تیم فوتبال تراکتور در اولین دیدار تدارکاتی خود به مصاف یک تیم روسیه‌ای می‌رود.

تمرینات تراکتور پس از خریدهای اول هفته‌ی این تیم از روز دوشنبه، پنجم تیرماه آغاز شده است و تی‌تی‌ها خود را برای فصل جدید آماده می‌کنند.

این تیم در اولین دیدار تدارکاتی خود قبل از آغاز فصل جدید به مصاف اورنبورگ روسیه خواهد رفت که با اعلام این باشگاه روسی این دیدار روز جمعه ۱۶ تیرماه برگزار خواهد شد که احتمالاً مکان این بازی یکی از کمپ‌های کشور ترکیه خواهد بود.

فصل جدید رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال از ۱۲ مردادماه سال جاری آغاز می‌شود و تیم فوتبال تراکتور به عنوان نماینده‌ ایران در مرحله‌ی پلی‌آف لیگ‌قهرمانان آسیا، ۳۱ این ماه با برنده‌ی دیدار دوتیم باشوندارا کینگز بنگلادش و شارجه امارات دیدار خواهد کرد.

مسیرهای سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان مشخص شد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و جانشین سی‌وششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان، مسیرهای سی‌و ششمین دوره‌ی تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان را اعلام کرد.

بر اساس اعلام جواد امان‌زاده، مرحله اول از تبریز آغاز و در پارک الغدیر ارومیه به اتمام می‌رسد و بعد از پایان این مرحله، تمامی رکابزنان و اعضای تور به شهر تبریز ترانسفر خواهند شد.

مرحله دوم نیز از شهر تبریز شروع می‌شود و در منطقه آزاد ارس به پایان می‌رسد، سومین مرحله این تور از منطقه آزاد ارس استارت خواهد خورد و در شبستر شاهد پایان این مرحله خواهیم بود و اعضای تور به شهر تبریز ترانسفر می‌شوند.

مرحله چهارم نیز از تبریز آغاز و در سرعین به اتمام می‌رسد.

مرحله پنجم و پایانی سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان نیز از مقابل میدان شهرداری سرعین استارت خورده و در کنار کوه عینالی تبریز به پایان خواهد رسید.

مراسم اختتامیه این تور ساعت ۱۵ روز پنجشنبه نهم شهریور ماه، در عینالی تبریز برگزار خواهد شد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی انتخاب شد

پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی، “میر معصوم سهرابی” به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه پنجم تیرماه، به ریاست علی خلیلی سرپرست فدراسیون و نائب رئیسی حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

در پایان این انتخابات “میرمعصوم سهرابی” با کسب تمامی (۲۲ رای)، به مدت چهار سال رئیس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی شد.

نجف‌زاده مدیرعامل جدید باشگاه مس‌سونگون شد

«یاسر نجف‌زاده» به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه مس‌سونگون ورزقان انتخاب شد.

طی جلسه ای با حضور، یونس فاتح فرماندار تبریز، معبود عباس‌زاده، مدیرعامل مجتمع مس‌سونگون آذربایجان و بختیار حسین‌زاده رئیس هیات مدیره با در نظر گرفتن اهداف، برنامه و سیاست‌گذاری کلی باشگاه، “یاسر نجف‌زاده” به عنوان مدیرعامل باشگاه مس‌سونگون ورزقان انتخاب و معرفی شد.

در سوابق مدیریت نجف‌زاده، مدیرعاملی دو باشگاه مقاومت تبریز و ولیعصر ارس دیده می‌شود و همچنین وی در هیات رئیسه هیات تنیس‌روی میز استان نیز حضور دارد.

از دیگر سوابق نجف‌زاده می‌توان به حضورش به عنوان مشاور رئیس و عضو کمیته‌ی همگانی فدراسیون تنیس‌روی میز کشور اشاره کرد.

پیش از این رسول خطیبی سکان مدیریت این باشگاه را عهده‌دار بود.

دو تکواندوکار آذربایجان‌شرقی مسافر ترکیه شدند

دو تکواندوکار آذربایجان‌شرقی تیم‌ملی را در مسابقات آزاد تکواندو ترکیه همراهی می‌کنند.

رقابت‌های آزاد تکواندو ترکیه (G۲) که به علت زلزله‌ی اخیر در این کشور به تعویق افتاده بود، طی روزهای ۱۶ و ۱۸ تیرماه در دو گروه مردان و زنان به میزبانی شهر آنکارا برگزار خواهد شد و به همین منظور تیم‌ملی تکواندو کشورمان با ۱۳ تکواندوکار در این دوره از مسابقات شرکت می‌کند.

با صلاحدید کادرفنی تیم‌ملی، «میرهاشم حسینی» (وزن ۷۴-) و «امیرمحمد بخشی» (وزن ۸۰-) از آذربایجان‌شرقی در این رقابت‌ها این تیم را همراهی خواهند کرد.

تیم‌ملی آقایان با ترکیب مهدی حاجی موسایی (وزن ۵۴- کیلوگرم)، ابوالفضل زندی (وزن ۵۸- کیلوگرم)، متین رضایی (وزن ۶۳- کیلوگرم)، محمدمهدی عمادی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، عرفان بزرگی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، میرهاشم حسینی (۷۴- کیلوگرم)، امیرمحمد بخشی (وزن ۸۰- کیلوگرم)، مهران برخورداری (وزن ۸۰- کیلوگرم)، آرین سلیمی (وزن ۸۷- کیلوگرم) و ابوالفضل عباسی (۸۷+ کیلوگرم) در این مسابقات شرکت می‌کنند.

بیژن مقانلو سکان هدایت تیم‌ملی تکواندو کشورمان را بر عهده دارد و مجید افلاکی نیز به عنوان مربی در این تیم فعالیت می کند.

یلدا ولی نژاد (۶۷- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (۶۷- کیلوگرم) و زینب اسماعیلی (۷۳- کیلوگرم) در ترکیب تیم ملی بانوان به این مسابقات اعزام می‌شود، مهروز ساعی نیز به عنوان مربی، تیم‌ملی را همراهی می‌کند.

به گزارش بیگ نیوز، میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی در رقابت‌های آزاد بین‌المللی لبنان سال گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا