۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین در طرح جهش تولید به زیر کشت محصولات زراعی دیم می رود

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.borna.news ” در مورد مقاله ” ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین در طرح جهش تولید به زیر کشت محصولات زراعی دیم می رود ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین در طرح جهش تولید به زیر کشت محصولات زراعی دیم می رود

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جدید ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان در طرح جهش تولید به زیر کشت محصولات زراعی دیم می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی بیگ نیوز از قزوین؛ نشست طرح توجیهی جهش تولید با حضور مدیران زراعت و ترویج هماهنگی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کارشناسان فنی و کارشناسان متقاضی در این طرح روز یکشنبه در سالن باغستان برگزار شد.

علی راه انجام در این نشست اظهارداشت: در استان قزوین برای سال سوم طرح جهش تولید اجرا می شود و امسال نیز محصولات دیم همچون گندم، جو، دانه های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی در این طرح کشت می شود.

photo_2023-09-17_16-17-45

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال ۳۴ نفر از کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در مناطق دیم خیز استان برای اجرای این طرح بکار گرفته می شوند.

این مدیر یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آبی و بروز بحران در بخش کشاورزی نقش محصولات دیم در امنیت غذایی بسیار مهم است.

راه انجام افزود: افزایش عملکرد محصولات در اراضی دیم و ارتقای دانش و مهارت کشاورزان و بهره گیری از ظرفیت کارشناسان فنی و متخصص در طرح جهش تولید در دیمزارها از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

photo_2023-09-17_16-17-52

در این نشست که با هدف آغاز اجرای طرح جهش تولید در سال زراعی جدید و انتخاب ۳۴ نفر از کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای طرح برگزار شد در خصوص شرایط اجرای طرح، اهمیت طرح جهش تولید در دیمزارها و مباحث مهم و اولویت دار در اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا