پیش‌بینی برداشت ۲۳۱۰ تن پسته از باغات شاهرود

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” پیش‌بینی برداشت ۲۳۱۰ تن پسته از باغات شاهرود ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

اقتصاد |تولید

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز استان سمنان، حمید آقابیکی با اشاره به آغاز برداشت پسته در باغات این شهرستان اظهار داشت: سطح باغات پسته شهرستان شاهرود چهار هزار و ۶۰۰ هکتار است که از میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بارآوری عملکرد تولید پسته در باغات شاهرود گفت: عملکرد پسته در این شهرستان یکهزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۳۱۰ تن پسته از باغات شهرستان شاهرود برداشت شود.

آقابیکی با بیان اینکه پسته محصولی راهبردی و ارزآور در اقتصاد کشور محسوب می‌شود به ویژگی‌های این محصول اشاره کرد و گفت: پسته دارای نیاز آبی کم، درآمدزایی بالا، دارای طول عمر و مقاومت نسبی به شوری آب و خاک است.

وی خاطرنشان کرد: همین ویژگی‌ها سبب شده تا در سالهای اخیر توسعه باغات پسته در شهرستان شاهرود افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: در شهرستان شاهرود پنج کارگاه فرآوری پسته به صورت بهداشتی وجود دارد و بیشتر ارقام موجود در باغات شهرستان شامل عباسعلی، اکبری، شاه پسند، احمد آقایی، کله قوچی و محلی است.

آقابیکی به برخی از مشکلات پسته‌کاران و کشت محصول پسته اشاره کرد و گفت: هزینه بالای تولید، آفات خسارتزایی مثل پسیل پسته، سن، زنبور مغزخوارپسته، سرمازدگی دیررس بهاره ، تلقیح نامناسب با توجه به نوسانات دمایی و بارندگی‌های بهاره برخی از این مشکلات است

دکمه بازگشت به بالا