پنج مجلس تعزیه خوانی در شهر کرمان اجرا می‌شود

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.borna.news ” در مورد مقاله ” پنج مجلس تعزیه خوانی در شهر کرمان اجرا می‌شود ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

پنج مجلس تعزیه خوانی در شهر کرمان اجرا می‌شود

معاون سازمان فرهنگی شهرداری کرمان گفت: به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ۵ مجلس تعزیه خوانی در شهرک ولایت کرمان اجرای عمومی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز؛ محمد ایلاقی در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: به همین مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه از اجرای برنامه‌های هنری در انتقال فرهنگ غنی عاشورایی در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم گفت: آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی یکی از این برنامه‌ها است که با استفاده از ابزار هنر نقش مهمی در انتقال مفاهیم عاشورایی و ارزش‌های اسلامی در جامعه دارد.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با بیان اینکه تعزیه یکی از آیین های پر مخاطب بوده و به واسطه آن ارتباط بسیار خوبی به‌ویژه با نسل جوان، نوجوان و نونهال جامعه برقرار می‌شود افزود: اجرای پنج مجلس تعزیه با موضوعات مختلف عاشورایی برنامه‌ریزی شده که در شهرک ولایت شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از اجرای تعزیه در شهرک ولایت در سال گذشته خاطرنشان کرد: این مجالس توسط گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار از تاریخ ۲۱ الی ۲۵ مرداد ماه از ساعت ۱۶:۳۰ اجرای عمومی می‌شود.

ایلاقی با بیان اینکه کار فضا سازی محل برگزاری تعزیه توسط شهرداری منطقه یک کرمان در زمین جنب سالن ورزشی شهرک ولایت انجام شده است گفت: از آنجا که این اجراها با اسب و با امکانات کامل انجام می‌شود این مکان انتخاب و داربست بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار یکی از گروه‌های خوب و فعال استان کرمان است که اجراهای زیبا همراه با عزاداری و سوگواری و یک کار هنرمندانه را شاهد هستیم افزود: از عموم مردم کرمان دعوت می‌شود در این مجالس تعزیه شرکت کنند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا