عزم دولت خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات است

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.borna.news ” در مورد مقاله ” عزم دولت خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات است ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی بیگ نیوز از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهارداشت: مهم‌ترین و برجسته‌ترین هدفی که قرآن برای انسان در زندگی دنیایی معرفی می‌کند این است که به کرامت برسد و شخصیتی شود که انسان خدایی در او نمایان باشد.

وی بیان کرد: اینکه انسان بزرگوار وامانتدار و جوانمرد باشد یعنی با صداقت زندگی کند، اهل عدالت، رأفت و عطوفت و دارای عزت ‌نفس باشد، وقتی همه خوبی‌ها را جمع می‌کنیم تبدیل به کرامت انسانی می‌شوند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از نظر معرفتی هم ما باید نسبت به خدا، قیامت، نبوت، امامت، وحی و کتاب‌های آسمانی به یقین برسیم و از نظر انسانی شخصیت کریمانه تحصیل کنیم و این به دست خود انسان است.

photo_2022-12-30_14-25-59

وی با اشاره به سالروز ورود کاروان اهل بیت (ع) به شام گفت: مردم شام بسیار نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت بی‌معرفتی کردند ولی همان‌طور که امام حسین (ع) پیش‌بینی کرده بودند اهل بیت (ع) سختی کشیدند اما همیشه باعزت بودند و با سربلندی زندگی کردند و در حقیقت یزیدیان اسیر بودند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: روز جهانی مسجد را در پیش داریم و باید وضعیت مساجد ما باید خیلی بهتر از وضع موجود شود و جوان‌ها به مساجد بیشتر روی بیاورند، کارهای ما، فعالیت‌های اجتماعی، کلاس‌های درسی، جلسات تفسیری، دعاها، محافلی که اکنون در خانه هاست همه باید در مساجد برگزار شود مؤمنین در مساجد دور هم جمع شوند زیرا مسجد محل اجتماع است.

وی یادآورشد: مسجد مانند یک چشمه است که اگر بخواهیم نماز جمعه باشکوه داشته باشیم، این چشمه‌ها باید به هم وصل شده و به رودخانه تبدیل شوند و این رودخانه‌ها به اقیانوس نماز جمعه در همه جای کشورهای اسلامی جاری شوند و این نگاه به مساجد لازم است ترویج ونهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرمایش مهم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به اهمیت اقتدار اشاره کردند و باید دانست همین قدرت جمهوری اسلامی است که امریکایی‌ها را سر جای خود نشانده است.

photo_2022-12-30_14-25-54

امام جمعه قزوین بیان کرد: امریکایی‌ها در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردند و حدود 300 نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه را به شهادت رساندند و افسری که این کار را انجام داد به عنوان قهرمان ملی در امریکا تجلیل شد اما امروز شرایط تغییر کرده و امریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند چرا که دریافته‌اند که ایران آنها را تنبیه خواهد کرد و این را به خوبی باور کرده‌اند و اگر یک روزی در شاهچراغ فتنه انگیزی کردند فردای آن روز کارخانجات تولید سلاح آنها منفجر شد، معلول بدون علت نمی‌شود و این سیلی‌های محکمی است که از نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان ما دریافت می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک بیان کرد: از همه پزشکانی که دلسوزانه زحمت می‌کشند و مؤمنانه درمان می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین با تبریک هفته دولت اظهارداشت: قدردان خدمات همه دست اندرکاران دولت به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند هستیم و می‌دانیم خواست دولت بر پیش رفتن کارها استوار است اما اگر جایی کاری پیش نمی‌رود بخاطر حضور یک مسئولی است که شایستگی آن مسئولیت را ندارد و کار دولت را خراب می‌کند.

وی افزود: درخواست می کنیم بازماندگان کسانی که قصد خدمت نداشتند، سفارشی مسئولیت گرفتند و با نظام، رهبری، ارزش‌های دینی و گرفتاری‌های مردم سرو کاری ندارند، جابجا شوند و مدیران شایسته و لایق در مسئولیت‌ها قرار گیرند تا به مردم خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: کسانی که اصرار دارند کسی با سفارش جایی بنشیند، معمولا پشت این سفارش‌ها طمع و انتظار بیجا وجود دارد و همه کسانی که می‌خواهند سفارشی افراد را جابجا کنند، سر جای خود بنشینند تا دولت خدمتگذار بهتر بتواند به وظایف خود عمل کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی از افراد از فرصت رسانه ملی استفاده می‌کنند و به شهرت می‌رسند در حالی که لیاقت آن را ندارند و از همان شهرت استفاده کرده و به ملت خیانت می‌کنند لذا از مدیران رسانه ملی انتظار داریم افراد را به خاطر ژست عروسکی‌شان استفاده نکنند بلکه به ماهیت شخصیت، ایمان، جوانمردی، تقوا و انسانیت آنها اهمیت دهند.

وی با تسلیت حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ گفت: حادثه در حرم احمد‌بن‌موسی (ع) که آن خادم جوانمرد حرم را که جلوی آن حادثه را گرفت و با فداکاری و ایثارگری مانع خرابکاری آن تروریست نابکار شد.

photo_2022-12-30_14-25-28

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اربعین حسینی (ع) را در پیش داریم و با تمام توان در این کار عظیم مشارکت کنیم و از خداوند مسئلت می کنیم لیاقت حضور در اربعین را به همه ما عنایت کند.

خطیب نماز جمعه قزوین در مورد سالروز شهادت شهید لاجوردی، شخصیت بزرگ و انقلابیِ، شهادت شهید سید علی اندرزگو مطالبی بیان کرد.

عابدینی گفت: سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامی می داریم و قدردان عزیزان آزاده هستیم که سال‌های زیادی سختی و شکنجه را در زندان بعثی ها تحمل کردند و با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند و موجب عزت وسربلندی کشور شدند.

آیت ‌الله عابدینی در خصوص روز صنعت دفاعی هم مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا