با همکاری مردم قزوین از پیک بیماری در موج سوم عبور کرده ایم

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز قزوین؛ پیمان نامدار شنبه شب در جلسه ستاد تاج استان قزوین گفت: “خوشبختانه با اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل ها ، شاهد کاهش تعداد بیماران بستری هستیم ، اما تعداد مرگ و میر کاهش نیافته و ثابت مانده است. “

وی افزود: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را جدی نگیرند ، بیماری بعدی سینوس خواهد بود ، اما امروزه تعداد بستری ها در بیمارستان از 120 در روز به نصف کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: در مقایسه با هفته های گذشته تعداد بستری در استان از 568 به 447 مورد کاهش یافته است و تاکنون بیش از 15000 نفر در بیمارستان بستری و مداوا شده اند.

تاج 7

نامدار گفت: 334 نفر در بیمارستان های دولتی ، 83 نفر در بیمارستان های تأمین اجتماعی و 30 بیمار در بخش خصوصی بستری شده اند و فقط 4 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

وی افزود: تعداد کل مرگ و میرها در استان قزوین از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به 1111 نفر رسیده است.

ما از اوج بیماری عبور کرده ایم

نامدار گفت: از ابتدای آذر ماه تعداد بیماران بستری 121 نفر کاهش یافته و با همکاری مردم از اوج بیماری پیشی گرفته ایم.

وی گفت: شهر آوج زرد و سایر شهرهای استان قزوین قرمز است و باید مراقب باشیم تا تعداد کشته ها روند کاهشی داشته باشد.

تاج 122

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیشترین میزان مرگ و میر در استان قزوین با رقم آماری 76 درصد افراد بالای 60 سال و این نشان می دهد که باید مراقبت های سالمندان را بیشتر انجام دهیم.

نامدار خواستار جریمه نقدی برای افرادی شده است که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و زندگی دیگران را به خطر می اندازند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا