زنجبیل، گیاه مؤثر در جلوگیری از آلزایمر

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” زنجبیل، گیاه مؤثر در جلوگیری از آلزایمر ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

تغذیه |زنجبیل

بیگ نیوز/زنجان کارشناس گیاهان دارویی گفت: آنتی‌اکسیدان‌ها نقش مهمی در حفاظت از سلول‌های مغز و کاهش التهاب در این ناحیه دارند از این رو مصرف زنجبیل نیز یکی از بهترین راه‌های تقویت حافظه با گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

صالح گلناری در گفت‌وگو با بیگ نیوز، اظهار کرد: این گیاه ماده‌ای به نام جینجرول در عصاره‌ خود دارد که منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های مفید، از جمله ویتامین E،A و فسفر برای مغز است.

وی با بیان اینکه افزایش سن، تغذیه ناسالم، نداشتن فعالیت بدنی، نداشتن فعالیت ذهنی و فکری و … باعث از کار افتادن و مرگ سلول‌های خاکستری می‌شود، افزود: مهم‌ترین اثر زنجبیل برای تقویت حافظه و تمرکز، افزایش متابولیسم سلول‌های خاکستری، فعال نگه‌داشتن و حفظ چرخه‌ زندگی آن‌ها است.

کارشناس گیاهان دارویی اذعان کرد: زنجبیل را می‌توانید به عنوان ادویه، به صورت دمنوش یا حتی به صورت قرص (ممورال) مصرف کنید.

گلناری با اشاره به تاثیر کندور در حافظه کودکان، خاطرنشان کرد: سعد کوفی (جگن) نیز قوی‌ترین داروی گیاهی برای افزایش حافظه و تمرکزاست. این گیاه منبع غنی‌ از اسیدهای چرب غیراشباع را درون خود دارد؛ لذا برای تغذیه‌ سلول‌های مغز و عملکرد طبیعی آن‌ها ضروری هستند.

گفتنی است، جینجرول با افزایش استیل کولین، دوپامین، سروتونین و اپی‌نفرین در مغز این سلول‌ها را به فعالیت تحریک می‌کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا