عسل چهل گیاه صد در صد طبیعی و اصل را از کجا بخریم؟

یک قاشق عسل را می توان با یک لیوان شیر مخلوط نموده که سردی شیر را اصلاح کرده و بسیار لذیذ می نماید. دارای طبیعتی خنک و ملایم و عطر و طعمی خاص و متفاوت نسبت به عسل های دیگر دارد و از خواص عسل گشنیز می توان به: اشتها آوری، مقوی معده، رفع سوءهاضمه، بادشکن، نرم کننده سینه، تب بُر، مفید برای بیماریهای عفونی مانند سرخک و آبله، برای سرفه و سرماخوردگی، مسکن و آرام بخش، دفع سموم بدن، خواب آور، مفید برای زکام و اسپاسم ماهیچه ای، شیر افزا، مفید برای تب های روماتیسمی، مفید برای آفت دهان، تقویت لثه، تنگی نفس، مسکن صفرا، ضد سرطان، مفرح، مقوی قلب و مغز، اسپرم، ناراحتی روده و حافظه اشاره کرد.

خود این گیاه دارای خواص درمانی بسیاری می باشد. عسل چهل گیاه به علت دارا بودن اسيد فرميک دردهاي روده را به خوبي تسکين داده و همچنين به جهت وجود اسانسهاي فرار ( عطرگياهان مختلف ) نارسايي هاي ناگوار روده را برطرف می کند ؛ بنابراين توصيه مي شود تمام افراد در هر سني مصرف عسل چهل گیاه به صورت شربت با افزودن مقداري عرقيات گياهي مثل آويشن (کاکوتي )، شاه اسپهم، ويا آبليمو را در رژيم غذائي هفتگي خود داشته باشند.

معمولا در فصل بهار و به نوعی اوایل تابستان که فصل رویش گیاهان مختلف در یک منطقه مشخص است، زنبور شهد گیاهان و گل های مختلف را به عسل چند گیاه تبدیل می کند. در کشور ما به عنوان کشوری که سرشار از گیاهان دارویی مفید است، در جهان شناخته شده است و زمان برداشت عسل در ایران معمولا در بهار و پاییز صورت می گیرد.

به این ترتیب تمامی محصولاتی که در این فروشگاه به فروش می رسد به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تولید و برداشت می شوند. این برگه اثبات کننده این ادعای ماست که تمامی محصولات این فروشگاه با کیفیتی بالا و به صورت خام و کاملا ارگانیک به فروش می رسند. یکی از فاکتورهای مهم تشخیص خام و طبیعی بودن عسلها، پرولین است که میزان آن در عسل طبیعی و خام، باید بالای ۱۸۰ میلیگرم بر کیلوگرم باشد.

بسته بندی محصولات یکی از مهم ترین پارامتر هایی است که می تواند کیفیت محصول را تحت تاثیر خود قرار دهد. فروش عسل چهل گیاه از طریق تولید کنندگان آن اعم از زنبورداران و کارخانه ها تولید عسل انجام میشود، تولید کنندگان انواع عسل ها را با بسته بندی های مختلف روانه بازار می کنند.

گونه های مختلف مناطق استپی دشت های گرم و خشک و گرمسیری کشور همچون کهورک، خارشتر، یونجه، کَوَر، شکرتیغال، کلپوره، پنیرک، اسپند، ورث، سریش، باردلنگ و .. بسته به منطقه و سال زراعی گونه های مختلفی سهم موثری در تولید عسل دارند.

از خواص عسل رازیانه می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با سرطان و پیشگیری از آن، تقویت سیستم گوارشی بدن، درمان سوءهاضمه ها و نفخ، خاصیت ضد عفونی و ضد میکروبی، کاهش فشار خون و کلسترول، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و همچنین درمان تنبلی تخمدان، تسکین درد های قاعدگی و افزایش میل جنسی در بانوان اشاره کرد. همچنین خانم ملکپور عسلها را حرارت نمیدهند تا خواصشان حفظ شود.

عسل چندگیاه طرفداران زیادی دارد.کشور ما یکی از کشورهایی است که تنوع پوشش گیاهی زیادی دارد و در زمینه وجود انواع گیاهان دارویی بسیار غنی است؛ همین موضوع باعث وجود عسلها با طعمها و خواص متفاوت در کشور ما شده است. ضمن اینکه در سفارشات 3 کیلو و بالاتر تمام هزینه ارسال توسط ما پرداخت می شود. از آنجایی که ما به کیفیت محصولاتمان اعتماد کامل داریم، تمام عسل ها را با ضمانت عرضه میکنیم و اگر محصولات طبیعی نبودند 2 برابر پولی که برای خرید محصولات پرداخت کرده اید را برایتان واریز میکنیم.

عسل طبیعی گون یا چند گیاه ، ما در اینجا اول به بررسی عسل چند گیاه می پردازیم و در ادامه به بررسی عسل گون. کلام آخر در این مقاله سعیشد تا از زوایای گوناگون به بررسی خواص عسل چهل گیاه بپردازیم تا آن دسته از افرادی که در پی شناخت هرچه بهتر این عسل و راههای تهیه آن هستند، دیدی باز و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند.

لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خرید انواع عسل طبیعی وخواص منحصر بفرد آنها و همچنین اطلاع از قیمت عسل طبیعی به سایت کارنیکا مراجعه فرمایید.این سایت یکی از معتبرترین سایتها برای تامین و سفارش عسل طبیعی می باشد .

امروزه با توجه به نیاز دارویی و غذایی مصرف کننده و همچنین طبع عسل مورد نظر انتخاب عسل در بین تنوع بیش از چهل نوع عسل ایران کاریست دشوار و نیازمند تخصص است .تفاوت اصلی عسل ها به تنوع گل ها و گیاهان و شهدی که زنبور در ان منطقه استفاده کرده برمیگردد.

هر فرد مناسب با سیستم و مزاج بدن خودشون عسل مناسب رو تهیه کنند.عسل کنار طبعی سرد دارد و مناسب افرادی است که طبع گرم دارند تا دمای بدن آنها را پایین آورده ، درنتیجه دمای بدن آنها متعادل شود.اما طبع عسل گون معتدل می باشد و تقریبا همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. یکی از تفاوت های عمده بین این دو عسل تفاوت در میزان ساکاروز هست.

یکی از ویژگی های عسل طبیعی پایین بودن میزان ساکاروز آن می باشد اما برخلاف تصور عموم عسل کنار اگر هم کاملا طبیعی باشد باز هم میزان درصد ساکاروز آن بالای بیش از 5 درصد می باشد و این به معنی طبیعی نبودن آن نیست.اما درصد میزان ساکاروز عسل گون 3 درصد و حتی کمتر از 3 درصد نیز می باشد.

به همین دلیل میزان مصرف عسل گون از کنار بیشتر می باشد و افراد به دلیل پایین بودن ساکاروز آن می توانند ان را بصورت مداوم استفاده کنند.نکته قابل توجه که اینجا باید در نظر داشت این است که افرادی که دیابت دارند عسل گون طبیعی برای آن ها مناسبتر می باشد و در مصرف عسل کنار باید با پزشکشان مشورت کنند.

اما عسل کنار از درخت سدر و دیگر گیاهان که در منطقه جنوب ایران می باشد به دست می اید. جالب است بدانید بیش از ۸۰۰ گونه گون در ایران به رشد می رسد. شما عزیزان می توانید انواع عسل طبیعی رو از سایت کارنیکا بصورت انلاین سفارش دهید. سلام ببخشید من عسل بابونه رو تهیه کرده بودم و راضی بودم.

گون عطر و طعم ملایم دارد و شیرینی آن نه زیاد و نه کم می باشد و با اکثر سلیقه ها سازگار می باشد. عسل کنار تازه برداشت شده طعم و بوی ملایم سدر می دهد وبسیار شیرین می باشد و ممکن است با سلیقه هر کسی سازگار نباشد.

گاها رنگ یک عسل در دو سال و حتی در دو برداشت باهم تفاوت دارد. امروزه تنوع عسل ها بسیار زیاد شده است و هر کدام عطر و طعم و حتی رنگ متفاوتی دارند که آنها را خاص و متمایز از دیگری می کند. عسل چهل گیاه اثرات ضد ميکروبي روي باکتريهاي روده که باعث اسهال مي شوند، دارد. می توان گفت یکی از بهترین و طبیعی ترین نوشیدنی ها، این نوع شربت است که نه تنها خاصیتی ضد سرطانی بلکه به نوعی ضد عفونی کننده هم است.

خواص عسل گلرنگ: کاهش دهنده کلسترول خون، قاعده آور، کمک به رفع گرفتگی رگ ها، و مناسب برای افردای که دچار گرفتگی عروق می باشند. به بهبود بی خوابی، تقویت مغز و حافظه کمک می کند. ، به هضم غذا کمک میکند.

در يک مطالعه، عسل چهل گیاه به همراه ORS باعث کاهش مدت زمان اسهال باکتريايي در نوزادان و کودکان شد. پس بهتر است دو یا سه قاشق از عسل طبیعی چهل گیاه را به همراه مقداری آب ولرم و آب یک عدد لیمو ترش ترکیب کنید تا تندی عسل تا حد زیادی کاهش پیدا کند و خوردن آن لذت بخش تر شود.

دو تا سه قاشق عسل چهل گیاه را همراه با آب ولرم مخلوط می کنیم (آبی که دست شما را نمی سوزاند) و سپس به آن آب یک یا دو عدد لیمو ترش را اضافه می کنیم (ترجیحا لیموی تازه).

بنابراين توصيه مي شود افراد ميانسال به بالا که دچار بيماري ديابت نيستند هر روز هنگام بيدار شدن، يک قاشق چاي خوري عسل چهل گیاه را با عرق بادرنجبویه مخلوط نموده و بنوشند. اگر این شربت را به صورت روزانه و در صبح میل کنید، سلامتی و شادابی شما را در طول روز تضمین می کند. هر عسلی مناسب شما نیست!

عسل چهل گیاه محيط ويژه اي را مي آفريند که براي رشد بافت مناسب است و در عين حال با ميکروب ها نيز مبارزه مي کند. عسل طبیعی برای همه افراد مناسب است. اگر به دنبال خرید عسل طبیعی یا دیگر محصولات زنبور عسل هستید در خدمت تان هستیم. با توجه به گل و گیاه یک منطقه وشهد حاصل از آنها دامنه تنوع عسل ها از لحاظ رنگ وبو و طعم و خواص دارویی بسیار زیاد می باشد.

در این مقاله سعی میشود که به تفاوت دو عسل پر مصرف یعنی عسل گون یا همان عسل کتیرا و عسل کنار (عسل سدر ) اشاره شود تا مصرف کنندگاه عزیز بتوانند با دقت بیشتری و با توجه به نیازهایشان دست به انتخاب و خرید بزنند. تا انتها این مطلب را مطالعه نمایید. تولید کنندگان این نوع عسل با اجرای طرح فروش ویژه سعی می کنند تا خریداران با این نوع محصول آشنا شده و اقدام به خرید کنند.

مثلا عسل گون، محصول شهر گیاه گون است، به این مفهوم که عمدتا زنبور عسل از گیاه گون برای تولید این عسل تغذیه کرده است. بهترین راه تشخیص عسل چهل گیاه مراجعه به یک مرکز فروش معتبر و یا مراجعه ی مستقیم به تولید کننده اصلی این عسل در فیروز کوه است، چرا که در این صورت می توان از مرغوبیت عسل مورد نظر اطمینان داشت. چرا عسل چهل گیاه را از زندو تهیه کنیم؟

افرادی که زیاد دچار ضعف و افت قند خون میشوند؛ ورزشکارانی که نیاز به مواد غذایی دارند که فوراً انرژی آزاد کند؛ کسانی که در جلسات امتحانی یا موارد مشابه دچار افت فشار خون میشوند از مصرف عسل بسیار فایده میبرند؛ چرا که عسل به سرعت، سطح قند خون و انرژی بدن را افزایش میدهد. این اقدامات در اکثر موارد موجب کاهش کیفیت و بروز عوارض در فرد مصرف کننده می شود. این نوشیدنی علاوه بر اینکه خاصیت ضد سرطانی دارد، ضد عفونی کننده می باشد و از میزان بالایی ویتامین C برخوردار است.

عسل طبیعی جهل گیاه برطرف کننده نفخ معده است و در درمان دل پیچه و دل درد موثر می باشد. درمان کم خونی. درمان دردهای مفصلی و استخوانی.درمان گرفتگی سینه و حنجره و بهبود گرفتگی صدا.کاهش عوارض شیمی درمانی . عسل تازه استخراج شده، زلال و عموما به رنگ زرد کم رنگ یا سبز است.

همه مراحل تولید و عمل آوری آن در دل طبیعت صورت می گیرد و همین ویژگی، آن را به مادهای بی رقیب تبدیل نموده است. عسل چند گیاه اصطلاحی است برای عسلهایی که زنبور عسل از جمع آوری شهد چندین گیاه آنرا تهیه کرده باشد. مانند: عسل مرکبات و عسل اقاقیا و درختان میوه که زنبور داران در اوایل بهار جمع آوری می کنند.

زنبورهای عسل شهد را از گل های وحشی جمع کرده و عسل تولید می کنند. شکوفه های گشنیز رشد کرده در یک هکتار زمین، حدود ۵۰۰ کیلوگرم عسل می دهد. این عسل ها را نمی توان با ترکیب انواع دیگر عسل تولید کرد و بصورت کلی اگر در کوهستان ها و یا دره های خوش آب و هوا تولید شده باشد کاملا ارگانیک و فوق العاده طبیعی است.

نهاوند یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه در زمینه فروش عسل و سایر محصولات زنبور عسل می باشد. همیشه این سوال در ذهن خریداران عسل های طبیعی مطرح می شود که بهترین عسل از چه گیاهانی است و چگونه می توان تشخیص داد که این عسل طبیعی است یا تقلبی.

برای رسیدن به این سوال باید روش هایی که مجموعه عسل هفت انجام می دهد تا عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهد را دانسیت. مجموعه عسل هفت به مشتریان خود عسل چهل گیاه را پیشنهاد می کند.

حال علت این پیشنهاد را در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد. علت تفاوت رنگ عسل ها هم در نوع گلی هست که زنبورها عمدتا از اون گل استفاده کردن. این نوع عسل بیشتر در غرب ایران و بخصوص در کردستان ایران یافت و به دست می آید. سفارشات شهرستان نیز با پست به سراسر ایران ارسال میشوند.

اگر مدتی به طور مرتب، صبح و شب یک قاشق چایخوری یا مرباخوری عسل به کودک خورانده شود؛ در اکثر موارد، شب ادراری آنها بهبود خواهد یافت. اثرات ضد سرفه عسل چهل گیاه به توانايي آن براي رقيق کردن ترشحات راه هاي هوايي و بهبود عملکرد سلول هاي پوششي آن مربوط مي شود. ترکيب يک قاشق عسل چهل گیاه با يک قاشق سرکه انگور خانگي براي ماساژ لثه ها جهت محکم نمودن بافت لثه بسيار مفيد گزارش شده است.

به علاوه، رطوبت عسل چهل گیاه از درد وتخريب سلولها حين تعويض پانسمانهاي خشک شده جلوگيري مي کند. زنبور برای تولید عسل چهل گیاه از شهد چه گیاهانی استفاده می کند؟ گَوَن گیاهی از خانواده باقلاییان است. رنگ عسل گون اصل بصورت زرد مایل به سفید است و اغلب زرد نخودی می باشد.

عسل سدر یا کنار طبیعی و اصل رنگش نسبت به عسل گون اندکی تیره تر است.اما باید توجه داشت که رنگ عسل ملاک طبیعی بودن آن نیست. گون یک گیاه چندساله است که حداکثر ارتفاع آن ۷۵ سانتیمتر می باشد. یکی از محصولات گیاه گون، کتیرا می باشد.

عسل انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین آنها عسل چهل گیاه می باشد. عسل چهل گیاه به علت ترکيبات قندي به خصوص وجود گلوکز زياد تاثير بسيار مهمي روي عضلات قلبي و تحريک و تقويت آن داشته، باعث گشاد شدن رگها، فشار خون را تنظيم و از سکته قلبي جلوگيري مي کند ؛ به واسطه وجود دياستاز ( آنزيم ها) باعث هضم چربي هاي اطراف قلب مي شود.

نگهداری طولانی مدت عسل در ظروف پلاستیکی یا آهنی، به علت خاصیت اسیدی آن اشتباه است. بهترین عسل از چه گیاهی است؟ رنگ این دو عسل به دلیل تفاوت در منطقه ای که از آن شهد گرفته شده متفاوت است . عسل گون روستایی از مناطق جنوبی دامنه زاگرس، معروف به دشت ارژن شیراز برداشته شده که از نظر کیفیت بسیار مطلوب و درجه یک به شمار میرود.

طعم خوشبو و مزه قابل ملاحظه ای دارد و پس از خوردن مزه تلخی در دهان می گذارد که خیلی سریع از بین می رود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. البته این به مدیریت و توزیع هوشمندانه این شرکت ها بستگی دارد که تا چه حد بتوانند در این کار موفق باشند.

بهترین عسل از چه گیاهی است؟ عسل گون و کنار از چه گیاهی و از کدام منطقه به دست می آیند ؟ عسل کنار از شهد درخت سدر یا همان کنار گرفته میشود و عسل گون هم از بوته یا گیاه کوهی گون بدست می آید.

این گیاه به صورت بوته ای و علفی مشاهده می شود. نام علمی این گیاه Astragalus می باشد. عسل گون ازیک گیاه خودرو و کوهستانی به نام گون بدست می آید . معمولا این چهل گیاه در ترکیب عسل 40 گیاه وجود دارند. توجه: عسل چند گیاه را با عنوان عسل چهل گیاه هم می شناسند. این مجموعه با داشتن کادر متخصص مجرب برای تشخیص عسل طبیعی دو راه زیر را انجام می دهد. 2. تشخیص عسل به صورت کیفی. 1. تشخیص عسل به صورت کمی.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا