جهاد مدافعان سلامت همچون مدال زرینی بر سینه جامعه پرستاری این مرزوبوم خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز از استان سمنان ، مراسم شب شعر ‘پایان شب سیاه’ با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) علیه السلام) و شب یلدا.
محمد طاهریان ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ، تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت و گفت: “طرفداران بهداشت امروز پرستار و پزشک در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا برای بازگرداندن سلامتی و آرامش در جامعه. ‘ ؛ ملت ایران قطعاً نام و یاد و خاطره مدافعان سلامتی را که این روزها جان خود را فدا کردند و در راه دفاع از سلامتی ملت ایران شکنجه شدند فراموش نمی کند.
وی با اشاره به برگزاری جشن شب یلدا گفت: داشتن آداب و رسوم باستانی این کشور مرزی یکی از زیباترین سرزمین های ایران است.
منصور فرزامی راد ، نویسنده ای از استان سمنان ، با اشاره به اینکه چندین هزار سال از شب یلدا یا شب چله می گذرد ، گفت: “در گذشته ، هنگامی که فصل پاییز به با پایان کار ، مردم ایران کشاورزی را جشن گرفتند و در خانه والدین جمع شدند. ‘
وی با اشاره به آداب و رسوم شب یلدا اظهار داشت: همه مردم این شب از محصولاتی که تولید می کردند مانند انار ، انگور ، هندوانه ، انجیر خشک ، کنجد و دانه کنف استفاده کردند.
فرزامی راد قصه گویی ، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی را از دیگر برنامه های شب یلدا عنوان کرد.
وی با تأکید بر اینکه کتاب حافظ انس دارای فرهنگ های ایرانی و فارسی زبان است ، از شاعران جوان خواست برای ادامه کار خود ، دیوان شاعران بزرگ را بخوانند.
گفتنی است: سخنرانی حافظ توسط منصور فرزامی راد ، نویسنده استان سمنان ؛ شعرخوانی توسط نیره کاشی ، دبیر انجمن ادبی سمنان و شعرخوانی توسط ایمان کریمی و مجید آذرشع ، شاعران این استان و همچنین تقدیر از حمیدرضا سالار ، هنرمند و ستاد اورژانس و همسر مرحوم مهسا یداللهی ، فعال فرهنگی و پرستار استان سمنان. از جمله برنامه های این مراسم است. .

48

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا