جزییات حادثه اتوبوس خبرنگاران/ اتوبوس کارگران سیمان را برای خبرنگاران گرفته بودند

سیمان |محیط زیست

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در توضیح تخلفات حادثه اتوبوس اعلام کرد که اتوبوس از کار افتاده و متعلق به کارخانه سیمان است.

سرهنگ هادی امیدوار در مصاحبه ای برای بیگ نیوزوی در مورد حادثه ای که برای اتوبوس خبرنگاران محیط زیست رخ داد و منجر به درگذشت خبرنگار بیگ نیوز ، مهشاد کریمی و خبرنگار ایرنا ریحانه یاسینی شد ، گفت: توسط دادگستری گرفته می شود.

وی با بیان اینکه این اتوبوس در سال 2006 تولید شده است ، گفت: طبق بررسی های ما ، اتوبوس دارای کنترل فنی بود اما به دلیل اینکه در جاده کوهستانی تردد می کرد و از ترمزها اغلب استفاده می کرد ، سیستم ترمز آن با مشکل روبرو شد همچنین او از ترمزهای ثانویه اتوبوس استفاده نکرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با رد این گفته که راننده از جاده فرعی در حال عبور است تا پلیس راهنمایی و رانندگی را دور بزند ، گفت: “به هیچ وجه اینگونه نبود. مسیر در حال حرکت است. روز حادثه راننده به سمت پلیس حرکت کرد و اعلام کرد که وی مشغول انتقال کارگران سیمان است و از آنجا که این روند سالهاست ادامه دارد ، پلیس نیز آن را تأیید کرد.

امیدوارم راننده تخلفی انجام داده باشد یا خیر؟ وی گفت: تاکنون آنچه توسط پلیس تعیین شده این است که راننده مسافران را بدون هیچ گونه وضعیتی سوار و منتقل می کند ، یعنی گزارشی در مورد اینکه مسافران چه کسی هستند و مسیر وی تغییر کرده است ، نداده است. راننده از مسیر کوه عبور کرد و همانطور که گفتم ، به همین دلیل مجبور بود اغلب از ترمز استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین تخلف دیگر این راننده عدم استفاده از ترمز کمکی بوده است.

امیدوار افزود: همچنین به نظر می رسد که مقام محلی از اتوبوس کارخانه سیمان استفاده کرده است زیرا احتمالاً اتوبوس رایگان بوده است. در چنین مواردی ، مقام محلی باید به پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع دهد که مسافران اتوبوس چه کسانی هستند. اگر آنها این موضوع را به ما اطلاع می دادند ، ما اتوبوس را انتخاب می کردیم و همچنین یک تیم اسکورت برای این اتوبوس ایجاد می کردیم.

وی در مورد وضعیت ثبت شده اتوبوس گفت: راننده این اتوبوس اعلام کرده بود که مسافرانش کارگران کارخانه سیمان هستند و احتمالاً به دلیل آزاد بودن اتوبوس ، وضعیت موجود را تغییر نداده است. این اتوبوس قرار بود از فاصله شهر تا کارخانه عبور کند اما در این ماموریت مسیر آن تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس معاینه فنی ندارد گفت: بررسی های ما نشان می دهد که اتوبوس معاینه فنی داشته است.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا