تمایل مردم به شرکت در زیارت اربعین افزایش یافته است

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” تمایل مردم به شرکت در زیارت اربعین افزایش یافته است ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

سبک زندگی |شورای فرهنگ عمومی

بیگ نیوز/ایلام دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: گزارش رصد مرکز فرهنگی کشو نشان می‌دهد تمایل مردم به شرکت در زیارت اربعین افزایش یافته است.

سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی ، روز جمعه در نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: امروزه روش‌های مختلف مطالعاتی از تصویرپردازی و تصویرسازی یک شهر ایده‌آل با استفاده از مطالعات نوین شهری وجود دارد که مدیران ایلام با بهره‌مندی از این مطالعات، وضعیت شهرهای استان را تغییر دهند و بهبود ببخشند و در این زمینه اندیشکده هایی با حضور صاحب نظران و متخصصان راه‌اندازی کنند.

وی گفت: رضایتمندی شهروندان و زائران به عنوان سرمایه‌های اجتماعی از وضعیت زیرساخت های عمرانی، مدیریت شهری و امکانات رفاهی و خدماتی ایلام‌ که محل تردد زائران است باید بیشتر شود و ایلام باید به برکت اربعین در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها توسعه همه جانبه پیدا کند و با گذشت بیش از یک دهه از شروع راهپیمایی مردمی اربعین آخرین گزارش رصد مرکز فرهنگی کشور امروز رونمایی می شود و داده های این گزارش حاکی از افزایش تما یل مردم به شرکت در زیارت اربعین است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: در طول این یک دهه، حرکت خودجوش و انبوه زائران اربعین با انواع چالش ها و مشکلات همراه بود که در واقع نوعی از مدیریت بحران و آزمون خطا محسوب می شد ولی پیام جلسات هم اندیشی امروز در استان ایلام و با توجه به آمادگی مسئولان و مردم در خدمات رسانی به زائران، آن است که پایان مدیریت بحران و ورود به مدیریت فرصت در مقوله اربعین شکل گرفته است.

امامی گفت: برکات اربعین و حضور زائران در استان ایلام نباید معطوف به ایام اربعین باشد بلکه باید توسعه و تحولی اساسی در استان بر مدار ایجاد شهرک های صنایع دستی، گردشگری و مذهبی ایجاد و ایلام به کانون همیشگی توجه زائران و مسافران در بخش های مختلف تبدیل شود.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی در کنار شوراهای تامین و اداری استان باید پیشگام در دوره مدیریت فرهنگی تمدنی اربعین باشد و طرح های مصوب خود را در قالب مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری کند.

امامی تصریح کرد: هفته گذشته برنامه تعالی فرهنگی بر مبنای حرکت اربعین با محوریت نقش مشارکت دستگاه های فرهنگی و مردمی در تحقق سبک زندگی اربعینی به تصویب رسید که دارای اهمیت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا