ارائه حدود ۹۰۰ هزار خدمت درمانی و امدادی به راهپیمایان اربعین طی دو هفته گذشته

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” ارائه حدود ۹۰۰ هزار خدمت درمانی و امدادی به راهپیمایان اربعین طی دو هفته گذشته ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

ایران |ایران و عراق

سخنگوی ستاد عملیات اربعین جمعیت هلال‌احمر از ارائه حدود ۹۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی داوطلبانه به زائران حسینی در ایران و عراق و در ۱۴ روز گذشته خبر داد.

به گزارش بیگ نیوز، به گفته سعید اوحدی از صبح ۲۷ مردادماه که عملیات بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایران و عراق آغاز شد تا ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۰ شهریور، به ۵۷ هزار و ۴۴۲ نفر در داخل کشور خدمات امدادی و بشردوستانه و به ۸۳۴ هزار و ۴۰۶ نفر در عراق، خدمات درمانی ارائه شده است.

سخنگوی عملیات اربعین در جمعیت هلال احمر همچنین از اعزام و انتقال ۴۸۲ مصدوم در خاک عراق و ۶۹۶ مصدوم در داخل کشور به مراکز درمانی خبر داد.

اوحدی گفت: در این مدت ۱۳۵ هزار و ۵۳۵ خدمت درمانی سرپایی و پرستاری در مراکز درمانی هلال احمر ارائه شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۶۰۶ نفر به مراکز مستقر در خاک عراق مراجعه کرده و الباقی در پایانه‌های مرزی و داخل کشور خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

او همچنین از ارائه ۳۹۴ هزار و ‌۵۸ ویزیت عمومی و تخصصی در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴۷ هزار و ۸۴۵ مورد توسط پزشک عمومی و ۴۳ هزار و ۶۲۷ مورد توسط پزشکان متخصص ویزیت شده و همچنین ۲ هزار و ۵۸۶ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است.

اوحدی از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در برپایی اسکان اضطراری برای ۱۷ هزار و ۴۲ نفر از زائران حسینی در پایانه‌های مرزی و شهرهای مجاور آن‌ها در داخل کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ او در پایان گفت: در مدت مذکور عوامل جمعیت هلال احمر در مجموع و در دو سوی مرزهای ایران و عراق ۸۹۱ هزار و ۸۲۸  خدمت درمانی، امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با هنر روایتگری هستم. قصه‌گویی بازیگوشانه و قدرت تجسم آن را دارم تا خوانندگان را به دنیای جذاب رویدادها بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا