امیدآفرینی کمیته امداد برای مددجویان

کمیته امداد

بیگ نیوز/اردبیل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضمن اشاره به تاکیدات قرآن و دین مبین اسلام برای توجه به نیازمندان، گفت: کمیته امداد پشتیبان بزرگ برای امیدآفرینی در بین مددجویان است که موجب روحیه مضاعف آنها برای ادامه زندگی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ۹ فروردین در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به تاکیدات قرآن و دین مبین اسلام برای توجه به نیازمندان، گفت: کمیته امداد پشتیبان بزرگ برای امیدآفرینی در بین مددجویان است که موجب روحیه مضاعف آنها برای ادامه زندگی می‌شود.

ستوده با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از دستگاه‌های ویژه و در خدمت خانواده‌هایی است که سختی‌های روزگار را چشیده و نیاز به حمایت دارند، گفت: این نهاد با حمایت‌های خود موجب شادکامی و شادابی اقشار آسیب‌پذیر شده است.

وی با بیان اینکه با افق‌گشایی‌های جدید در حوزه اشتغال‌زایی می‌توان فعالیت‌های خوبی را به انجام رساند، افزود: ایجاد اشتغال برای خانوار بی‌بضاعت از جمله راهکارهای بسیار مناسب در توانمندسازی مددجویان است که نتایج خوبی را به دنبال دارد.

ستوده با اعلام اینکه پرورش نسل‌های آینده از بین فرزندان خانواده‌های تحت حمایت نیز مسئله مهمی است، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی در این مبنا باید اجرا شود که البته مشخص است یکی از اولویت‌های این نهاد بحث ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانواده‌ها است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سرمایه‌های اجتماعی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین سرمایه اجتماعی این نهاد اعتماد عمومی است که به خوبی آن را حفظ کرده است.

رفع فقر و محرومیت با همکاری دستگاه های اجرایی

علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همپایی اوقاف و کمیته امداد ثمرات مثبتی برای خانواده‌ها خواهد داشت، بیان کرد: توسعه همکاری‌ها به رفع فقر و محرومیت از منطقه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از جمله راهکارهای کمیته امداد در رسیدگی به امور فقرا راه‌اندازی صندوق امداد ولایت است، افزود: این امر ضمن ترویج بانکداری اسلامی و فرهنگ قرض‌الحسنه، به رفع مشکلات نیازمندان نیز کمک می‌کند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت تنها صندوق قرض‌الحسنه در کشور است، اعلام کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، راهگشای بسیاری از مشکلات خانوار بی‌بضاعت است که با یاری نیکوکاران خواهیم توانست بیش از پیش به نیازمندان کمک کنیم.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا