افزایش ۱۰ درصدی مصرف سوخت در گیلان

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” aftabnews.ir ” در مورد مقاله ” افزایش ۱۰ درصدی مصرف سوخت در گیلان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

گاز |مصرف سوخت

آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی شکوری، میانگین مصرف روزانه بنزین در استان گیلان را چهار و نیم میلیون لیتر دانست و اظهار کرد: گیلان استان گردشگرپذیر بوده و لذا در ایام تعطیل، مصرف روزانه ما به حدود پنج و نیم میلیون لیتر می رسد.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم جایگاه های سوخت سرویس دهی خوبی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به پراکندگی جایگاه ها، سعی شده هم مردم گیلان و هم مسافران، مشکلی برای تامین سوخت نداشته باشند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان از افزایش ۱۰ درصدی مصرف سوخت در استان طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در چهار ماهه امسال بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین به جایگاه ها داده ایم.

شکوری با بیان اینکه برای تقویت موجودی انبار سوخت استان تلاش می کنیم، گفت: می خواهیم تعطیلی جایگاه ها را به حداقل برسانیم، البته تعطیلی برخی از جایگاه ها به خاطر ترافیک مسیر بوده تا نفتکش ها امکان تخلیه سوخت را داشته باشند.

وی با اشاره به تکلیف بودجه ۱۴۰۲ برای وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، خاطرنشان کرد: امسال مصرف بهینه سوخت در دستور کار است؛ همچنین به سمت استفاده از کارت سوخت شخصی خواهیم رفت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان با بیان اینکه استفاده از کارت سوخت آزاد در جایگاه ها محدود خواهد شد، عنوان کرد: البته جایگاه ها برای مواقع اضطرای کارت سوخت آزاد دارند، یعنی مسافران، افرادی که کارت سوخت خود را جدا گذاشته اند، افرادی که منتظر کارت المثنی هستند و… می توانند از کارت سوخت آزاد استفاده کنند.

وی به مصوبه بودجه ای وزارت نفت مبنی بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان شهریورماه، ۹۰ درصد سوختگیری ها باید با کارت شخصی باشد و کارت آزاد محدود می شود.

شکوری در پایان به الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع اشاره کرد و متذکر شد: این طرح در استان اجرایی می شود تا میزان مصرف و مصرف کنندگان را شناسایی کنیم و سوخت را به مصرف کننده واقعی برسانیم.

گروه تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با هنر روایتگری هستم. قصه‌گویی بازیگوشانه و قدرت تجسم آن را دارم تا خوانندگان را به دنیای جذاب رویدادها بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا