اجرای طرح مقابله با قاچاق دام زنده و محصولات استراتژیک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اجرای چهاردهمین طرح ملی مبارزه با قاچاق کالا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بیگ نیوز، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس برنامه های عملیاتی تهیه شده در سال جاری، مرحله چهاردهم طرح ملی مبارزه با قاچاق کالا با اولویت دام، طیور، اقلام اساسی و غذایی و محصولات استراتژیک (گندم، آرد و نهاده ها) غذای دام و کشاورزی) و … ظرف دو هفته ظرفیت نیروی انتظامی و مرزبانی سراسر کشور اجرایی شده است.

وی افزود: در اجرای این مرحله از طرح، استان های کردستان، گلستان، البرز، فارس، فاتب، لرستان و اصفهان بیشترین کشفیات را داشته اند، در مجموع یک هزار و 671 راس دام زنده، 51 هزار و 410 قطعه پرنده، بیش از یک هزار و 200 و 521 تن. انواع کالاهای اساسی و عمومی، محصولات کشاورزی و نهاده ها و سایر اقلام کشف شده کشف، قاچاق و ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از 1120 میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: 565 متهم در این حادثه دستگیر شدند. طرح و فرآیند قانونی به مراجع قضائی رسید و 377 دستگاه خودروی قاچاق توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا