آئین تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزار شد

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” آئین تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزار شد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

استان البرز |دانشگاه

به گزارش بیگ نیوز از البرز؛ آئین تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز با حضور قائم‌مقام و معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دکتر اصغر کشتکار، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز، محراب رجبی مشاور استاندار البرز و جمعی از رؤسای مراکز علمی کاربردی استان البرز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین و تعزیت شهادت مظلومانه مسلمانان این منطقه گفت: طبق آیات شریفه قرآن کریم بهشت را به هزینه اعطا می‌کنند و قطعاً هر آنکه در راه خدا گام بردارد، پیروز است ولو اینکه زمان رسیدن این فتح و پیروزی به درازا بکشد. امید است با تحقق وعده الهی به‌زودی شاهد پیروزی مظلومان فلسطین و نابودی نهایی رژیم صهیونیستی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن امروز با هدف آسیب رساندن به نسل جوان این کشور مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها را هدف قرار داده و ما باید با هوشیاری کامل توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و امید داشته باشیم که تنها اراده خداوند است که پابرجاست و اراده خدا بر این تعلق‌گرفته که فتح و پیروزی با کسانی باشد که آگاهانه و هوشیارانه در صدد تحقق فرامین وی هستند.

در ادامه این آئین، دکتر اصغر کشتکار قائم‌مقام و معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن قدردانی از زحمات رؤسای اسبق این دانشگاه ازجمله دکتر یوسفی برای وی در سمت جدید – رئیس امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور – آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین ضمن تجلیل از مقام علمی و اجرایی دکتر کاویانی ابراز امیدواری کرد با حضور وی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز منسجم‌تر از قبل در توسعه علم و مهارت پیشرو باشد.

دکتر کشتکار در بخشی از سخنانش ضمن تأکید بر مهارت‌آموزی رشته‌های نوین بیان کرد: امروز سرعت علم و تکنولوژی آن‌قدر زیاد است که حتی دوره‌های دوساله آموزش مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی نیز پاسخگوی این سرعت چرخش و تغییر علم‌آموزی و مهارت‌افزایی نیست، به‌گونه‌ای که بعید نیست تا دانشجو همین دوره دوساله را طی کند، آن شغل و حرفه در جامعه کم‌رنگ و حتی بی‌رنگ شده باشد.

وی ادامه داد: با نگاهی به مشاغلی که روزی بودند و امروز به خاطره تاریخ پیوسته‌اند، می‌توان به این نتیجه مهم رسید که باید دانشگاه علمی کاربردی که داعیه‌دار مهارت‌آموزی با هدف اشتغال‌ آفرینی است، با رویکردی جدید به تدوین رشته و مهارت‌هایی به‌صورت کوتاه‌مدت بپردازد و با جذب دانشجویانی که در سایر دانشگاه‌ها اصول نظری و پایه را فراگرفته‌اند، به سرمایه‌گذاری و پرورش استعدادهایی بپردازد که قادر باشند حرفه و مهارت مشاغل نوین را به‌گونه‌ای فرابگیرند که خود کارآفرینی کنند نه اینکه فقط جذب یک کار دولتی شوند یا در شغل خویش ارتقا یابند.

وی با این نویدِ خوش که برای اولین‌بار در دانشگاه علمی کاربردی کشور مجوز آموزش به واحدهای استانی داده شده است، گفت: مراحل قانونی این مهم انجام شده و به امید خدا امیدواریم البرز اولین استانی باشد که این طرح در آن اجرایی شود.

کشتکار ادامه داد: البرز به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های مختلف از جمله حضور مراکز صنعتی مختلف از این پتانسیل برخوردار است که این آموزش‌ها در واحد استانی با همکاری سایر مراکز علمی کاربردی استان کلید بخورد.

دکتر مصطفی یوسفی رئیس سابق دانشگاه نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات رؤسای سابق این دانشگاه گفت: هر کدام از این اساتید که در این سمت مشغول خدمت شدند فرایند و رهاوردی خوب برای استان داشتند که طی مدت خدمت در این دانشگاه سعی کردم نه‌تنها بر حفظ فرایندهای خوب رخ‌داده تأکید کنم که با استفاده از فناوری اطلاعات سرعت و دقت آنها را افزایش دهم.

وی با بیان اینکه هر یک از مراکز علمی کاربردی استان البرز به معنای واقعی در قامت یک استان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی، خدماتی و غیره فعال هستند، ابراز امیدواری کرد با درایت و نبوغ ذاتی دکتر کاویانی دانشگاه علمی کاربردی البرز در سطح ملی و فراملی بدرخشد.

پایان‌بخش این مراسم سخنان دکتر عباس کاویانی، سرپرست جدید دانشگاه علمی کاربردی استان البرز، بود که ضمن تقدیر از زحمات رؤسای قبلی این دانشگاه و احترام به شخصیت علمی و عملکرد هریک از آنان در زمان تصدی این سمت، ابراز امیدواری کرد با همدلی و همراهی خانواده بزرگ دانشگاه علمی کاربردی این دانشگاه بیشتر از پیش در مسیر نهادینه‌کردن فرهنگ مهارت‌آموزی کوشا باشد.

دکمه بازگشت به بالا