کمبود سرانه فضای سبز در شهر ارومیه

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” کمبود سرانه فضای سبز در شهر ارومیه ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

ارومیه |رنگ

بیگ نیوز/آذربایجان غربی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز سرانه فضای سبز شهر ارومیه نسبت به استانداردهای جهانی کم است.

مرتضی منافی یکشنبه ۷ خرداد در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر ارومیه افزود: امروز سرانه فضای سبز شهر ارومیه نسبت به استانداردهای جهانی پایین است و یکی از بزرگترین دلایل آن نبود پارک ها و فضای سبز در مناطق محروم و کم برخوردار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با توجه به وجود و احداث بیش از ۷۱ پارک و بوستان در سطح شهر ارومیه ، امروز شاهد کمبود سرانه فضای سبز در بعضی از نقاط شهری هستیم و لذا برای افزایش این سرانه ، شهرداری و سازمان سیما و منظر شهری باید به دنبال راهکارهای اساسی برای احداث و توسعه فضای سبز باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش افزود: توجه به حفظ ، نگهداری و آبیاری با تکنولوژی روز دنیا و نیز توجه به نورپردازی های سطح شهر و روشنایی معابر شهری در جهت زیباسازی منظر شهری باید در اولویت برنامه کاری سازمان سیما و منظر شهری شهرداری ارومیه باشد.

منافی از احداث بازارچه دائمی گل و گیاه در پارک ائللر باغی خبر داد و گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته از سوی سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری و در جهت حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی و نیز ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان راه اندازی می شود.

منافی با اشاره به رنگ آمیزی جداول معابر شهری اظهار کرد: توجه به رنگ آمیزی جداول معابر شهری در جهت ایجاد زیباسازی و منظر شهری، نزدیک به ۲۴۰ کیلومتر از جداول شهر ارومیه رنگ آمیزی شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مشکلات سد معبر و ساماندهی وانت بارها در بزرگراه خاتم الانبیاء رفع شد، اما مشکلات مردم رفع نشده است و در جهت عدم اصولی جانمایی وانت بارها ، امروز شاهد هدایت آنها به داخل شهر و پارک ها علی الخصوص خیابان والفجر هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا