هنوز برای تفتیش خانه عمران خان آمادگی نداریم

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.press ” در مورد مقاله ” هنوز برای تفتیش خانه عمران خان آمادگی نداریم ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

اختلاس |بازداشت

پلیس پاکستان اعلام کرد که قصد دارد منزل عمران خان را تفتیش کند، اقدامی که می‌تواند به تشدید خشونت‌ها در این کشور آسیای جنوبی منجر شود که همین حالا هم دچار بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، پلیس پاکستان اعلام کرد که قصد دارد منزل عمران خان را تفتیش کند، اقدامی که می‌تواند به تشدید خشونت‌ها در این کشور آسیای جنوبی منجر شود که همین حالا هم دچار بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش بیگ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از دریافت مجوزهای لازم، صدها نیروی پلیس خانه عمران خان را تفتیش خواهند کرد.

امیر میر، مدیر اطلاعات منطقه پنجاب گفت: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد حدود ۴۰ تروریست در خانه عمران خان مخفی شده‌اند. پس فکر می‌کنم ما به حدود ۴۰۰ نیروی پلیس برای تفتیش این خانه نیاز خواهیم داشت.

منظور این مقام پاکستان از تروریست، حامیان عمران خان هستند که به حمله و تخریب ساختمان‌های نظامی و دولتی متهم شده‌اند. با این حال، بازداشت شخص عمران خان مطرح نشده است.

او با بیان اینکه برنامه‌ای برای بازداشت عمران خان وجود ندارد، گفت: پلیس تنها در صورتی خانه را تفتیش می‌کند که عمران خان اجازه این کار را بدهد. در غیر این صورت، نیروهای پلیس عقب خواهند نشست تا دولت گام‌های بعدی را در پیش گیرد.

گرچه عمران خان پیشتر پذیرفته که خانه‌اش را در دسترس نیروهای پلیس قرار دهد، اما مقامات دولتی برای اجتناب از بروز خشونت توسط حامیان او، می‌گویند که برای تفتیش خانه به اجازه‌اش نیاز دارند.

خانه عمران خان در منطقه «زمان پارک» لاهور واقع شده، منطقه‌ای که در ماه مارس شاهد درگیری شدید میان حامیان عمران خان و نیروهای پلیسی بود که سعی داشتند این رئیس‌جمهوری سابق پاکستان را به دلیل امتناع از حضور در دادگاه بازداشت کنند.

عمران خان که در ۹ مه به اتهام اختلاس بازداشت شد، با قرار وثیقه‌ای که در ماه میلادی جاری به پایان خواهد رسید موقتاً آزاد شد.

دکمه بازگشت به بالا