افزایش 83 درصدی حملات تروریستی در پاکستان

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” افزایش 83 درصدی حملات تروریستی در پاکستان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، رسانه‌ها روز یکشنبه از افزایش ۸۳ درصدی حملات تروریستی در پاکستان در ماه  گذشته خبر دادند.

به گزارش روزنامه «تایمز هند» به نقل از رسانه‌های پاکستانی، در ماه اوت پاکستان شاهد افزایش قابل توجهی در حملات تروریستی در سراسر کشور بود و تاکنون ۹۹ مورد عملیات تروریستی ثبت شده است.

بر اساس این داده‌ها، این بیشترین تعداد ثبت شده در یک ماه از نوامبر ۲۰۱۴ به این سو است. این داده‌ها حاکی از افزایش  ۸۳ درصدی در ماه اوت در مقایسه با ژوئیه دارد.

پاکستان |حمله انتحاری

 

در همین حال، ماه جولای شاهد پنج حمله انتحاری بود که بالاترین میزان در یک سال گذشته بود. پاکستان در ۸  ماهه اول سال ۲۰۲۳ شاهد ۲۲ حمله انتحاری بوده که در آن ۲۲۷ نفر کشته و ۴۹۷ نفر مجروح شدند.

وزارت دفاع پاکستان روز شنبه  در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی پس از دریافت گزارش‌های اطلاعاتی در مورد حضور تروریست‌ها، عملیاتی را در شهر «میران شاه» در «وزیرستان شمالی» آغاز کردند. به دنبال درگیری شدید و تیراندازی، ۲ نظامی ارتش و یک تروریست کشته و یک نفر دیگر نیز مجروح شد.

استان «بلوچستان» در پاکستان شاهد افزایش ۶۵ درصدی حملات تروریستی بود. استان «خیبر پختونخوا» به استثنای مناطق قبیله ای خود، افزایش ۸۳ درصدی حملات شبه نظامیان را از ژوئیه تا اوت داشته است. پاکستان بارها از دولت موقت افغانستان خواسته تا علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند عمل کند و به تعهدات خود در قبال جامعه بین‌المللی پایبند باشد.

این کشور اخیرا صحنه ناآرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌ وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا