هنر سینما در ملایر با حمایت‌ دولت سیزدهم روز به روز پویاتر شده است

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” borna.cmstest.ir ” در مورد مقاله ” هنر سینما در ملایر با حمایت‌ دولت سیزدهم روز به روز پویاتر شده است ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش بیگ نیوز؛ «فرشاد کشاورزیان» روز چهارشنبه در مراسم جشن سینمای ایران در مرکز آموزش هنر شهرستان ملایر اظهار داشت: از هیچ تلاشی برای تامین زیرساخت‌ها و امکانات در حوزه هنر سینما و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان، کارگردانان و سینماگران دریغ نمی‌کنیم.

وی برگزاری جشن آنلاین سینما برای نخستین بار در این شهرستان را نوید اتفاقات خوب در این حوزه برشمرد و افزود: ملایر سینماگران، کارگردانان و فیلمسازان بزرگی را در حوزه سینما پرورش داده که در سطح کشور نامی و مشهور هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: به همین منظور و به مناسبت روز ملی سینما دومین جشن آنلاین سینمای ایران در سراسر کشور برگزار شد که در ملایر نیز با جشن آنلاین سینما با هدف تجلیل از زحمات و تلاش‌های سینماگران ملایری برگزار شد.

کشاورزیان بین کرد: این مراسم با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان شاخص استان‌ها طراحی شده است.

هنر سینما در ملایر با حمایت‌ دولت سیزدهم پویاتر شده است

وی با بیان اینکه ملایر از دهه ۵۰ صاحب سینما بوده و امروز در استان و کشور حرف برای گفتن دارد، یادآور شد: انجمن سینمای جوانان ملایر امروز یک ظرفیت ویژه و مستعد برای پرورش هنرمندان در حوزه سینما، فیلمسازی و کارگردانی و عکاسی است که اقدامات خوبی را در کارنامه خود دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «مهدی امامی» فیلمساز و کارگردان ملایری، افزود: تلاش انجمن سینمای جوانان ملایر حرکت به سمت تولید فیلم‌های فاخر و کیفی است.

«امید وفایی» ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ملایر ترم فیلمسازی را به صورت رایگان برگزار می‌کند تا بتوانیم در این حوزه آثار فاخری تولید کنیم.

هنر سینما در ملایر با حمایت‌ دولت سیزدهم پویاتر شده است

وی با اشاره به جذب سه میلیارد ریال اعتبار برای انجمن سینمای جوانان ملایر، گفت: رایزنی‌هایی برای جذب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در جشنواره منطقه‌ای یاسوج انجام دادیم.

وفایی ادامه داد: با جذب اعتبارات لازم، ملایر با تولید حداقل پنج فیلم نیمه‌ حرفه‌ای در استان همدان حرف برای گرفتن دارد.

وی بیان کرد: امروز همزمان با جشن آنلاین سینما ۲ فیلم کوتاه “پدر” به کارگردانی “مرتضی مصطفوی” و “آتیه” به نویسندگی و کارگردانی “لیلا چهاردولی” اکران شد.

بازیگر پیشکسوت سینما نیز برگزاری جشن آنلاین سینما را اقدامی شایسته برای تجلیل از هنر سینما و در کنار هم جمع شدن سینماگران دانست و گفت: ملایر در سال ۱۳۵۰ صاحب ۲ سینما بود در حالیکه اکثر شهرها سینما ندارند.

مسعود چوبین” ادامه داد: از دورانی که در ابتدایی درس می‌خواندم همه تلاشم را می‌کردم تا به سینما بروم و فیلم‌ها را ببینم و برای دوستانم تعریف کنم.

وی ادامه داد: هزار و 261 فیلم سینمایی قبل از انقلاب ساخته شده که ۹۹ درصد فیلم‌ها را من دیده‌ام و از سال ۱۲۸۰ بیش از ۱۱۰ فیلم سینمایی و تله فیلم بازی کردم.

هنر سینما در ملایر با حمایت‌ دولت سیزدهم پویاتر شده است

چوبین اظهار داشت: خوشحالم که هنر سینما در این شهر پویاست و سینماگران بزرگی در خود تربیت و پرورش داده است.

در این مراسم از کارگردان فیلم آتیه “لیلا چهاردولی”، کارگردان فیلم استانبول “پرنیان عضدی قاجار”، “محیا جباری” بازیگر فیلم آتیه، “نرگس زندی” بازیگر، دو نفر از عکاسان به نمایندگی از جامعه عکاسان “میثم عبدلی” و “الهام پارسا یگانه”، هنرمند پیشکسوت “محمود محمودی”، نویسنده و فیلمساز فیلم سیاه باز “سعید حسین‌پور”، “مسعود چوبین” چهره ماندگار سینما در سال ۱۳۸۸، “مهدی بیات” مدیر سینما بهمن ملایر، پیشکسوت انجمن سینمای جوان ملایر “عباس روزبهانی” و بازیگر بازی فیلم سیاه باز “شیرین کرمی” تجلیل شد.

«جشن آنلاین سینمای ایران» به دبیری قادر آشنا و زیر نظر معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی از ۲۶ شهریور ماه تا ۱۰ آنلاین در استان‌ها و ۱۳ آنلاین در تهران برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا