طرح آبرسانی به ۱۲۵ روستای لرستان در دست اجراست

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” طرح آبرسانی به ۱۲۵ روستای لرستان در دست اجراست ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

پوشش |دهه فجر

به گزارش بیگ نیوز لرستان ،یاسر اکبریان در خصوص طرح جهاد آبرسانی و مهاجرت معکوس مردم به روستاها گفت : با تلاش و تعامل بین بسیج سازندگی و شرکت آبفا، اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در بیش از ۱۲۵ روستای استان به منظور تامین آب شرب سالم و بهداشتی و رفع محرومیت روستاهای محروم از روند مطلوبی برخوردار است.

یاسر اکبریان افزود : با توجه به آخرین آمارهای دریافتی، پیشرفت فیزیکی پروژه در کل استان بیش از ۵۰ درصد است که طبق برآوردها لرستان به نسبت کشوری درجایگاه مناسبی قرار دارد.

اکبریان افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه در استان جمعیتی بیش از ۷۱ هزار نفر از روستاییان استان تحت پوشش خدمات شرکت آبفا قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ، نیرورسانی، محوطه‌سازی، حصار کشی، ساخت اتاقک، تهیه تجهیزات چاه و چاهک، حفر چاه، خطوط انتقال، اجرای شبکه است و اعتباری افزون بر ۴۲۵ میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شده که طی مدت سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود : پیش‌بینی می‌شود در سالجاری آب شرب حدود ۷۰ روستا از این مجموع در هفته دولت و دهه فجر تامین شود.

درحال حاضر ۴۵۰ هزار اشتراک آب شهری، ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان است.

46

دکمه بازگشت به بالا