شیوخ شهر حر شوش هرگونه تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا را ممنوع اعلام کردند

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” شیوخ شهر حر شوش هرگونه تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا را ممنوع اعلام کردند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

سلاح سرد |سلاح گرم

پویش نه به تیراندازی و نه به اسراف در مراسم شهر حر با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسوولان دستگاه قضایی و بزرگان قبایل و طوایف روز چهارشنبه در مسجد جامع شهر حر برگزار شد.

شیوخ، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شهر حر شوش در این نشست تعهدنامه اخلاقی اجتماعی برای ممنوعیت هرگونه حمل سلاح سرد و گرم و تیراندازی در آیین‌های عزاداری و عروسی دادند و همچنین بر لزوم پرهیز از اسراف در مراسم‌ در این شهر تاکید کردند.

شیوخ شهر حر در تعهد اخلاقی اجتماعی تاکید کردند: هر گونه تیراندازی و حمل سلاح گرم و سرد در تمام مراسم فاتحه خوانی و عروسی ممنوع است ضمن اینکه چنانچه در مراسمی تیراندازی شد، همه بزرگان باید این مراسم را ترک کنند.

همچنین بزرگان و معتمدان شهر حر هرگونه اسراف در مراسم‌ را مورد انتقاد قرار دادند و تصریح کردند: هرگونه پذیرایی از هرنوع میهمان برای نهار و شام در مراسم فاتحه خوانی به غیر از میهمانان راه دور ممنوع است ضمن اینکه رسوم دعوت برای صرف شام در هفتم و چهلم میت نیز ممنوع شد.

همچنین به منظور جلوگیری از اسراف و همچنین تحمیل بار مالی به خانواده متوفی مقرر شد که خانم‌های ساکن این شهر قبل از رسیدن وقت نهار و شام حتی در صورت اصرار خانواده مرحوم محل مراسم را ترک کنند.

شهر حر در ۲۰ کیلومتری شوش قرار دارد و دارای بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت است.

تیراندازی در مجالس شادی و عزا در استان خوزستان همواره طی سال‌های گذشته ضمن ایجاد ناامنی موجب کشته شدن چندین نفر در مراسم‌های عزاداری و عروسی شده است.

دکمه بازگشت به بالا