زیردریایی اتمی هند با یک اشتباه مسخره از رده خارج شد!

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” borna.news ” در مورد مقاله ” زیردریایی اتمی هند با یک اشتباه مسخره از رده خارج شد! ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

هند

به گزارش بیگ نیوز؛ گاهی اشتباهات بسیار ساده عواقب بسیار سنگینی در پی دارند در ماجرای باز گذاشتن دریچه زیردریایی ٰاستراتژیک هندی روی داد. آی‌ان‌اس آریهانت INS Arihant زیردریایی‌ اتمی ارتش هندوستان است که با این اشتباه مضحک تا مرز نابودی پیش رفت.

زیردریایی‌های آریهانت یک کلاس از زیردریایی‌های هسته‌ای حامل موشک بالستیک هند هستند. آریهانت در زبان سانسکریت به معنای قاتل دشمنان است.

قاتل دشمنان که قیمت تقریبی هر نمونه از آن سه میلیارد دلار است در سال ۲۰۱۸ چندین ماه زمینگیر شد و دلیل آن باز گذاشتن دریچه زیردریایی توسط یکی از خدمه بود. این حادثه آی‌ان‌اس آریهانت را برای ۱۰ ماه از دور خارج کرد.

بر اساس گزارش 19FortyFive در پی این حادثه محفظه پیشران کشتی با ورود آب دریا آسیب جدی دید که برای تعمیر آن باید لوله‌های متعددی پاکسازی و قطعات بسیاری تخلیه و تعویض می‌شد.

زیردریایی‌های اتمی کلاس آریهانت بر اساس اطلاعات موجود ۱۱۱ متر طول و ۹۵ خدمه از یک راکتور آب فشرده ۸۳ مگاواتی برای تامین نیروی پیشران استفاده می‌کند. این زیردریایی در زیر آب به حداکثر سرعت ۱۵ گره و در سطح به حداکثر سرعت ۲۴ گره می‌رسد.

در این زیردریایی چهار محفظه پرتاب موشک تعبیه شده است و با حمل ۱۲ موشک اتمی ساگاریکا کی-۱۵ یا ۴ موشک اتمی ساگاریکا کی-۴ تبدیل به یک سلاح خطرناک می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا