روزهای خوبی نیست؛ درک‌مان کنید

مرگ |مصاحبه

حدود 300 روز از ورود ویروس بدنام کرونا به کشور می گذرد. از مرگ دو رقمی تا مرگ 400 یا بیشتر ؛ در همین حال ، پرستاران و کادر پزشکی با از خودگذشتگی به طوفان برخاستند. اکنون که کرونا با کمک این فداکاری ها و همچنین اعمال محدودیت ها کمی آرام شده است ، ما به گفتگو با یک پرستار جوان پرداختیم که مدتها در این حرفه نبوده اما از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری در حال خدمت به کشور بود.

مهشاد مشهدی خان_ پرستار در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در مصاحبه با بیگ نیوز ، وی با اشاره به اینکه حدود سه سال است که کادر پرستاری را انتخاب کرده است ، گفت: تاکنون در بخشهای مختلف و با بیماران مختلف کار کرده ام و پس از شیوع تاج از ماه مارس در مرکز کرونا کار می کردم. با شیوع بیماری ویروس کرونا قلب ، همکاران با بیماری زمینه ای ، مشکلات سیستم ایمنی بدن و … به بخشهای دیگر منتقل شدند و افرادی مانند من در بخش قلب فعال شدند.

وی افزود: ‘در اوایل ماه اکتبر من نیز بیمار شدم. راه درگیری ریه های من و هنوز هم درگیر سرفه و ریه هستم.

معوقاتی که هنوز معوقه دارند

وی با اشاره به مشکلات فعلی پرستاران گفت: قبل از شیوع کرونا مسئله معوقه و ادعا وجود داشت و حدود 8 ماه معوقه داشتیم. متأسفانه ، بعد از شیوع تاج ، به جای افزایش مبلغی که دریافت کردیم ، حتی کمتر شد. هنوز معوقات وجود دارد و با پرداخت حدود 5 یا 6 ماه معوقه دارند.

مشهدی خان با بیان اینکه سیستم پرداخت حقوق هنوز بر اساس قاصدک جدید استوار است ، ادامه داد: بر این اساس کار اضافه کار و اضافه کار ما با هم پرداخت می شود و بسته به دانشگاه علوم پزشکی مدت زمان تأخیر نیز متفاوت است. سیستم پرداخت باید تغییر کند ، اما هنوز در دانشگاه ما اجرا نشده است.

شیفت کاری سخت و مرخصی بدون حقوق

وی با اشاره به عدم اجرای تعرفه های خدمات پرستاری گفت: این مسئله یکی از اصلی ترین دغدغه های پرستاران است. چون ما در شرایط سخت کار کار می کنیم. ما با وجود یک هفته مرخصی در ماه آوریل ، از آوریل استراحت نداشتیم ، اما ما نتوانستیم از این حق استفاده کنیم و آنها به ما شیفت کاری فشرده دادند و روزهایی بود که 12 یا 18 ساعت وقت داشتیم در محل کار بود و اکنون نمی توانیم به راحتی مرخصی بگیریم. بیا بریم. این شرایط همراه با کاهش درآمد می تواند انگیزه های ادامه کار را کاهش دهد.

قانونی که هنوز عملی نشده است

وی افزود: انتظاراتی که در جامعه پرستاران وجود دارد بسیار زیاد و فراتر از توان آنها است. در همان زمان ، اجرای قانون ارتقا بهره وری درخواست مهم ما بود که نیاز به اجرا داشت اما هنوز عملی نشده است.

زندگی کادر پزشکی تحت الشعاع تاج قرار گرفته است

پایبندی به پروتکل های سلامتی قدرت قلب ماست

مشهدی خان با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها در روزهای کرونا گفت: بخش های ICU و Mega ICU که با 24 تخت فعال هستند ، دائماً بیمار می پذیرند و کادر پزشکی سخت کار می کنند ، اما اگر ما آن را در سطح جامعه ببینید. ” پروتکل های بهداشتی به درستی دنبال نمی شوند ، بسیار آزار دهنده است. در شرایطی که کرونا بیش از سایرین تحت سایه زندگی کادر پزشکی قرار می گیرد ، دیدن عدم توجه به مسائل بهداشتی آزار دهنده است. دیدن اینکه مردم چگونه نکات و پروتکل های بهداشتی را دنبال می کنند یک نقطه قوت برای قلب ما است.

همکاری مردم کمترین انتظار است

وی افزود: ‘برخی از همکاران من چندین ماه است که خانواده خود را ندیده اند ، در غیر این صورت بیماری را به عزیزانشان منتقل می کردند. آنها شیفتهای سنگینی داشتند ، مرگهای زیادی را در قلب خود دیدند و … بنابراین؛ همکاری مردم کمترین انتظار ما است. ما تقریباً یک سال است که از بیماری رنج می بریم و می توان گفت که از فرسودگی شغلی رنج می بریم. علاوه بر خستگی جسمی ، مقابله با پیامدهای روانی این دوره نیز مدتی طول می کشد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های جدید ویروس کرونا می تواند بار بیماری را کاهش دهد ، گفت: “قبل از محدودیت ها ، ما حتی در بیمارستان تخت خالی نداشتیم ، اما اکنون وضعیت بهتر از چند هفته پیش است.”

وی بر اهمیت رابطه بین پرستار و بیمار تأکید کرد و گفت: بهبود این رابطه باعث بهبود خدمات ما می شود و بیمار از خدماتی که دریافت می کند راضی خواهد بود. چه قبل و چه بعد از کرونا ، ما شاهد ضرب و شتم پرستاران توسط همراه بیمار بوده ایم و بهبود رابطه بین پرستار و بیمار می تواند این مشکل را برطرف کند.

ما کمبود نیروی انسانی را درک می کنیم

این پرستار تأکید کرد: فراموش نکنیم که ما در کمبود نیروی پرستار مشکل داریم و نسبت بین تعداد پرستار و تعداد تخت بسیار کم است و چه خوب است که این مشکل و خستگی ما توسط مردم درک شده در این روزهای سخت ”

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا