دکتر زالی مطرح کرد: تهران کماکان در شرایط قرمز/توصیه‌ به شهروندان تهرانی

علیرضا زالی |مرگ

فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران ، با بیان اینکه شهر و استان تهران به دلیل وضعیت اخیر همچنان قرمز رنگ هستند ، گفت: طی ده روز گذشته نشانه هایی از بهبود شاخص های مربوط به با بستری شدن در بیمارستان ، مراجعه به بیماران سرپایی و مرگ همراه باشید. در تهران دیده نمی شود.

در مصاحبه ای با بیگ نیوز ، دکتر علیرضا زالی با اشاره به آخرین آمار بیماران ویروس کرونا در استان تهران گفت: در 24 ساعت گذشته 828 بیمار جدید در بیمارستان های تهران بستری شده اند که از این تعداد 113 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 715 نفر هستند. آنها در بخشهای عادی بستری شدند.

وی با بیان اینکه آخرین آمار در تهران نشان می دهد حدود 11.5 درصد مراجعه کنندگان به بخشهای سرپایی مراکز درمانی باید در بیمارستان بستری شوند ، ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده بیش از 634 نفر در 24 ساعت گذشته مرخص شده اند ، به عبارت دیگر ، تعداد بستری های جدید هنوز از تعداد ترخیص ها بیشتر است ، بنابراین اقدامات جدید برای بهبود روند افزایش جدید مورد نیاز است.

دکتر. زالی با بیان اینکه شهر و استان تهران به دلیل شرایط اخیر هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند ، افزود: طی ده روز گذشته هیچ نشانه ای از بهبود شاخص های مربوط به بستری شدن در بیمارستان ها ، مراجعه به بیماران سرپایی و مرگ در تهران.

وی خطاب به شهروندان در این زمینه گفت: شهروندان از عموم مردم گرفته تا صاحبان مشاغل و کسانی که به این روش یا خدمات دیگری در دفاتر خدمات عمومی ارائه می دهند باید کاملاً از مقررات بهداشتی و محیط قابل اجرا پیروی کنند. از مطابقت با پروتکل های مشتری اطمینان حاصل کنید.

فرمانده ستاد کرونا در تهران با اشاره به میزان بالای انتقال این بیماری و احتمال آلودگی در فضاهای عمومی از جمله وسایل حمل و نقل عمومی ، تأکید کرد: در این شرایط توصیه نمی شود که افراد در شرایطی که از آنجا خارج نمی شوند ترک کنند لازم نیست. .

سرانجام ، دکتر زالی با بیان اینکه بالاترین میزان مرگ و میر در گروه های سنی پرخطر رخ می دهد ، افزود: اکیداً توصیه می شود که گروه های سنی پرخطر و سایر گروه های پرخطر به عنوان اولویت اول خود در خانه بمانند و از حضور در مهمانی ها و پرهیز از سایر اجتماعات خودداری کنند. ، و همچنین افراد دارای علائم و کسانی که احتمالاً ناقل هستند ، از دیدار و ملاقات آنها با این عزیزان جلوگیری می کند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا