هشدار دکتر زالی نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کرونا/ تنها استفاده از ماسک کافی نیست

ماسک

فرمانده عملیات کنترل بیماری کورنا در کلانشهر تهران ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران کرونا در استان و افزایش 8 و نیم درصدی تعداد بیمارستانهای بستری به دلیل Corona اعلام شد.

به گزارش بیگ نیوز ، که به استناد روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استناد کرد ، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در مصاحبه تلویزیونی با اشاره به افزایش نگران کننده تعداد بیماران در مترو تهران اظهار داشت: بیماران تازه بستری به 534 بیمار می رسند که این یکی از بالاترین تعداد اعلام شده در مقایسه با روزهای گذشته است.

وی افزود: در این مدت 84 بیمار در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری شده اند و هشت و نیم درصد افراد مراجعه کننده به بخش بهداشت و سرپایی در بیمارستان بستری شده اند.

دکتر. زالی تعداد بیماران مرخص شده را 420 عنوان کرد و گفت: “این آمار در تهران حاکی از افزایش تعداد بیماران است و وضعیت استان تهران هنوز نگران کننده ، ناپایدار و ناپایدار است.”

وی در مورد وضعیت بیمارستانهای استان توضیح داد: “البته بیمارستانها آماده رفتن هستند اما اگر تعداد بیماران بستری به شدت افزایش یابد ، مطمئناً ظرفیت بیمارستانها محدود خواهد شد.”

دکتر. زالی یادآور شد: تاکنون تلاش شده است تا تعادل منطقی بین میزان عفونت و ظرفیت بیمارستانها برقرار شود اما با افزایش آمار ممکن است وضعیت تغییر کند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط جدیدی را تجربه می کنیم زیرا تعداد مبتلایان آلوده و گروههای سنی مختلف تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است.

دکتر. زالی افزود: با جلسات با معاون وزیر بهداشت ، یک پروتکل واحد برای افزایش ظرفیت سایر موسسات طراحی شده است ، اما هنوز هم مردم باید بدانند که مهم نیست که چه تعداد تختخواب افزایش یابد ، کمبود نسبی تخت ها وجود دارد. می تواند باشد ” بیایید

وی گفت: “همکاران ما در سطح شهر هنوز در حال ارزیابی میزان استفاده از ماسک هستند ، اما بررسی های اولیه نشان می دهد که ما بعد از پیمان رسمی دیروز خوشحال تر شدیم.” استفاده از ماسک مخصوصاً در شرایط اجتماعی دیده می شود.

وی ادامه داد: بدیهی است که این موضوع به شهروندان مربوط می شود و نکته مهمی برای پیشبرد و ادامه فاصله اجتماعی است.

فرمانده عملیات مدیریت کرنا در کلانشهر تهران یادآور شد: در بحث از مسافت فاصله اجتماعی ، اگرچه میزان مشاهده در روزهای ابتدایی به 69 درصد رسید ، اما به دلیل عدم رعایت این نرخ به تدریج به 11 درصد کاهش یافت. پروتکل ها

وی ادامه داد: “در مورد ماسک ها ، این استراتژی با استفاده از ماسک ها مؤثر است و یک رفتار مشترک برای کاهش خطر محسوب می شود.

دکتر زالی تأکید کرد: ما چاره ای جز استفاده از ماسک نداریم زیرا استفاده از آن می تواند خطر عفونت را تا حد زیادی افزایش دهد.

وی با اشاره به نتایج یک مقاله علمی بین المللی ، اظهار داشت: یکی از مهمترین مناطق برای انتقال تاج ، مناطق پناهگاهی است و به دلیل فصل گرم یکی از توصیه های جدی ما به انسان فضای بازتری نسبت به سقف

دکتر. زالی تأکید کرد: مطمئناً باید بدانیم که پوشیدن ماسک کل مشکل را برطرف نمی کند بلکه می تواند ایمنی کاذب را در افراد ایجاد کند.

وی در پایان گفت: ماسک ها فقط یک بخش از استراتژی محافظت از ویروس را تشکیل می دهند و با شستن دست و جلوگیری از تماس با افراد آلوده و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد مبتلا به علائمی مانند سرفه و تنگی نفس در جامعه باید استفاده کنند. هنوز مورد توجه قرار گرفته است. ” ارسال شده.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا