حساسیت‌های اجتماعی انجمن‌ها، برگ برنده میراث‌فرهنگی است

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” حساسیت‌های اجتماعی انجمن‌ها، برگ برنده میراث‌فرهنگی است ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

استان سمنان |پژوهش

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز استان سمنان، امیر کرم زاده روز پنجشنبه 26 مردادماه ۱۴۰۲ در نشست با اعضای انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی و طبیعی سمنان که به مناسبت گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌ها اجتماعی برگزار شد، گفت: حساسیت‌های اجتماعی و دغدغه مندی در حوزه میراث‌فرهنگی موجب تشکیل این انجمن شده است و توانمندی و تخصص در آن‌ها توانسته در برنامه‌ها و تصمیمات اداره کل میراث‌فرهنگی استان نقش بسزایی داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: میراث‌فرهنگی موضوع بسیار گسترده‌ای است و بزرگ‌ترین پشتوانه میراث‌فرهنگی حمایت‌های مردمی و دوستداران میراث‌فرهنگی است که ما همواره از این ظرفیت در راستای حفاظت از آثار بیشترین بهره را برده‌ایم و از آن استقبال می‌کنیم.

امیر کرم زاده با تأکید بر اینکه این انجمن با خدمت بی چشم‌داشت خود در طول سالیان اخیر بخصوص در دولت سیزدهم، با انصاف به مطالبه گری پرداخته است و از انجمن‌های مؤثر و معتمد مردم است، گفت: با فعالیت این انجمن برای پاسداشت و اعتلای ارزش آثار فرهنگی، تاریخی و کمک به شناساندن و گسترش نگرش به این آثار، پژوهش و مطالعه در زمینه‌های گوناگون میراث‌فرهنگی، آگاهی بخشی، ارائه مشاوره و ایده و گفتمان سازی در حوزه میراث‌فرهنگی، شاهد فعالیت‌های سازنده و تأثیرگذار آن در حفظ و احیاء میراث‌فرهنگی سمنان بوده‌ایم.

او با تأکید بر اینکه انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی بالاترین ظرفیت برای حفاظت، آموزش و معرفی این حوزه است، افزود: انجمن‌های میراث‌فرهنگی برای پیشبرد برنامه‌های خود باید از ظرفیت مردمی در این خصوص استفاده کنند.

در این نشست وضعیت ساختمان عبدوس، حمام نخست، کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، آبگرم سمنان، پرونده‌های ثبتی شهرستان سمنان، بنای مقبره شیخ علاءالدوله سمنانی موردبررسی قرار گرفت و اعضای انجمن پیشنهادها و راهکارهای خود را بیان کردند.

46

دکمه بازگشت به بالا