آیا استفاده از سرکه می‌تواند باعث آسیب به فرش شود؟

نحوه تميز كردن فرش با سرکه 

اسپری لکه بر فرش و مبل نانوسان: سرکه را در بیشتر مواقع   دانسته و از آن برای از بین بردن انواع لکه‌ها به همراه دیگر پاک کننده‌های خانگی استفاده می‌کنند. شستشوی فرش() با سرکه سفید باعث درخشان شدن فرش و تمیزی بیشتر آن می شود. ما در این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره شستشوی فرش با سرکه سفید برایتان بازگو کنیم.

خوب است بدانید و لکه‌های مشابه آن با سرکه سفید امکان پذیر نبوده و نیاز به حلال‌های قوی و سازگارتری با لکه دارند. اما از این ماده پاک کننده می‌توان در تهیه  و استفاده از آن برای از بین بردن برخی لکه‌ها در هنگام تمیز کردن فرش بهره برد.

قیمت سالید مجیک نانوسان بیز:  سرکه سفید شامل اسید استیک و آب است. و PH حدودی ۲٫۴  که آن را به یک ماده تمیز کننده، طبیعی با قدرت پاک کنندگی بالا تبدیل کرده است. سرکه سفید برای کشتن میکروبها ایده آل است. سرکه سفید را با تقطیر سرکه مالت تهیه می‌کنند. البته می‌توان آن را تنها با مخلوط نمودن اسید استیک با آب هم تهیه نمود. سرکه برای از بین بردن بوی بد بدن نیز استفاده می‌شود.

پاشیدن جوش شیرین روی فرش |ترکیب شامپو فرش و وایتکس

نکاتی درباره شستشوی فرش با سرکه سفید

محلول موتور شوی نانوسان: یکی از مراحل از بین بردن لکه‌های مشاهده شده در روی آن با پاک کننده‌های طبیعی مثل سرکه سفید است.قدرت پاک کننده‌گی سرکه به اندازه ای بوده که از آن بعنوان جایگزینی برای  در شرایط حساس استفاده می‌شود.

مواد مورد نیاز برای شستشوی فرش با سرکه سفید عبارتند از سرکه سفید، آب، برس قالیشویی نرم، جوش شیرین و شامپو فرش در صورت نیاز می باشد. مراحل شستن فرش با سرکه در نکات شستشوی فرش با سرکه سفید به شرح ذیل ارائه شده است.

  • برای شستشوی فرش نیازی نیست تمام فرش را خیس کنید مقداری مساوی از آب و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. و درون بطری اسپری بریزید. و روی فرش اسپری کنید و با استفاده از برس قالیشویی نرم روی فرش بکشید.
  • تمام قسمتهای فرش را به همین ترتیب با محلول آب و سرکه سفید کاملا بشویید. در ابتدا ممکن است بوی سرکه شما را اذیت کند. اما این کار موجب درخشان شدن فرش شما می شود.
  • اگر مایلید فرش را به طور کامل بشویید بهتر است. به محلول فوق کمی شامپو فرش اضافه کنید و البته میزان آب را نیز افزایش دهید.
  • اگر فرش را زیاد خیس نکرده باشید نیازی به خشک کردن فرش در محیط باز ندارید. می توانید در منزل و با پنجره ها و در های باز فرش را خشک کنید. همچنین می توانید از پنکه نیز برای خشک کردن فرش بهره بگیرید.
  • اما در صورتیکه فرش را کاملا خیس کرده اید یا در حیاط و بالکن شسته اید بهتر است اجازه دهید. در محیط باز و در سایه فرش را خشک کنید. بهتر است فرش در سایه خشک شود. زیرا نور مستقیم خورشید می تواند موجب رنگ رفتگی و کهنه شدن فرش شود.
  • اگر بوی سرکه شما را اذیت می کند، بهتر است مقداری جوش شیرین روی تمام سطح فرش بپاشید و اجازه دهید برای حداقل یک ساعت روی فرش باقی بماند. سپس تمام سطح فرش را جاروبرقی بکشید. و تمام جوش شیرین ها را از روی سطح فرش پاک کنید.
  • در جواب سوال  نیز می‌توان محلول‌های تهیه شده از سرکه سفید را یک پاک کننده کاربردی معرفی کرد.

در نهایت اگر وقت کافی برای رسیدگی به کارهای سخت مانند قالیشویی ندارید با یک ثیت سفارش رایگان در سایت و اپلیکیشن خدمت از ما با ما در ارتباط باشید

برای تمیز کردن فرش از سرکه استفاده میکنید ؟

سرکه یک مایع جادویی است که کاربرد بی شمار دارد. به علاوه به دلیل طبیعی بودن این محلول برای کودکان نیز سازگار است و هیچ ضرری ندارد. ()برای تمیز کردن فرش میتواند از سرکه نیز استفاده کرد. اگر به دنبال یک جایگزین مطمئن و ارزان برای شامپو فرش هستید ، سرکه میتواند جایگزین خوبی باشد. این ماده اکثر لکه ها را میتواند پاک کند. اما آیا این بدان معنی است که میتوانید به طور مستقیم یک بطری سرکه سفید را روی لکه های فرش بریزید؟ نه ! همیشه قبل از استفاده ان روی کل فرش ،ثبات رنگ و تغییر بافت را در یک منطقه پنهان بررسی کنید.

سه عاملی که باید قبل از استفاده از سرکه بررسی کنید.

1)نوع لکه

همه مواد قلیایی یا اسیدی هستند . برای تمیزکردن ،باید تاثیر ph ماده را خنثی کنید. اگر این ماده اسیدی است ،باید از یک ماده قلیایی برای تمیز کردن آن و برعکس استفاده کنید. سرکه بسیار اسیدی است و از این رو خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد. به دلیل خاصیت اسیدی، سرکه میتواند لکه های قلیایی مثل ادرار حیوانات ، …. را به راحتی پاک کند. لکه های اسیدی مانند سس سویا یا کچاپ با سرکه پاک نکنید.اگر از سرکه برای پاک کردن این لکه ها استفاده میکنید ، پاک کردن این گونه لکه ها سخت تر خواهد شد.

2)جنس فرش

جنس فرش یکی دیگر از عوامل حیاتی است که باید قبل از استفاده از سرکه برای تمیز کردن فرش در نظر بگیرید. از سرکه نمیتوان برای پاک کردن لکه فرشهای بافته شده از الیاف طبیعی وپشم یا ابریشم استفاده کرد. این ماده میتواند به الیاف فرش آسیب برساند.

3) روش تمیز کردن

روش تمیزکردن مورد استفاده شما فرش شما را تحت تاثیر قرار میدهد. در صورت لکه های مرطوب ،بلافاصله ان را با دستمال های کاغذی پاک کنید. سپس سرکه رقیق شده را روی لکه اسپری کنید و آن را روی لکه بمالید. این روند را تکرار کنید تا لکه ها از بین برود. سرکه را به الیاف فرش فشار ندهید. برای لکه های خشک ابتدا لکه را بخراشید. همچنین اطمینان حاصل کنید که سرکه را قبل از استفاده از آن برای تمیز کردن فرش با آب رقیق کنید.

3روش استفاده از سرکه برای تمیز کردن فرش

1)دستگاه بخار شو

اگر در خانه بخارشو دارید،میتوانید به جای پاک کننده های مبتنی بر مواد شیمیایی از سرکه استفاده کنید.فقط کافی است محلول رادر دستگاه بخار شو ریخته و دستورالعمل موجود در دفترچه راهنما را رعایت کنید.اگر در دستور العمل اجازه استفاده از محلول تمیز کننده در کنار آب را داده است  ،سرکه را مطابق توصیه رقیق کنید. اگر در دستور العمل استفاده به شما اجازه داده شده است که میتوانید به طور مستقیم از محلول تمیز کردن استفاده کنید ،میتوانید سرکه را در مخزن بریزید. با شروع کار تمیز کردن فرش ،بوی سرکه  را متوجه خواهید شد . اما نگران نباشید ،با خشک شدن فرش این بو تمام خواهد شد.

2)به عنوان رفع کننده بوی فرش

آیا میدانید که میتوان از سرکه برای گندزدایی فرش استفاده کرد. برای گند زدایی از فرش میتوانید از یک قاشق چایخوری جوش شیرین ،یک قاشق غذاخوری سرکه و دو فنجان آب گرم استفاده کنید. آن را درون یک بطری بریزید و اسپری کنید. شما متوجه خواهید شد که مخلوط شروع به حباب میکند. پس از کاهش حباب های گازی ،مایع را روی فرش اسپری کنید. با خشک شدن فرش ،بو از بین میرود. همراه با جوش شیرین شاید شما از تمیز کردن فرش با سرکه و جوش شیرین شنیده باشید ، موثرترین پاک کننده خانگی برای تمیز کردن فرش ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید است. اما با ندانستن روش صحیح تمیز کردن ممکن است به نتیجه مطلوب نرسید. خاصیت جذب جوش شیرین هنگام ترکیب با سرکه میتواند ابزاری قدرتمند برای از بین بردن لکه باشد . روش اول تمیز کردن فرش با جوش شیرین و سرکه سفید ابتدا مقداری سرکه را روی لکه ها بریزید . بگذارید چند ثانیه خیس بخورد. سپس جوش شیرین را در سراسر لکه بپاشید. جوش شیرین را جارو بکشید و ببینید لکه شما در عرض چند دقیقه از بین میرود.

روش دوم تمیز کردن فرش با سرکه سفید و جوش شیرین

مواد لازم :

-ظرف شیشه ای یا سرامیک

-جوش شیرین

-پودر شستشو

-سرکه

-آب گرم

-پارچه یا قلم مو

-تهیه محلول شستشو

نصف فنجان آب گرم+4 قاشق غذاخوری سرکه سفید + یک قاشق غذاخوری جوش شیرین +یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را با هم مخلوط کنید. محلول حاصل کاملا مخلوط شود تا جوش آید .سپس درون یک بطری بریزید و روی لکه بریزید. همه چیز باید به سرعت انجام شود. بعد از قرار دادن مخلوط روی فرش ،نیم ساعت ان را بگذارید تا خاک فرش گرفته شود و سرکه بوی نامطبوع را خنثی کند. سپس با دقت ان را با دستمال یا قلم مو پاک کنید. خاک جمع شده به راحتی بیرون می اید و بدون هیچ مشکلی از سطح فرش خارج میشود. خاکهای باقیمانده را از روی فرش جارو بکشید

دکمه بازگشت به بالا