خرید ارزان فرش

امروزه با توجه به افزایش ناگهانی قیمت ها، قیمت برخی کالاها مانند فرش بسیار اهمیت پیدا کرده است. بیش تر افراد به دنبال خرید فرشی هستند که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. بنابراین خرید ارزان فرش غیرممکن نیست. برای خرید فرش باید به بسیاری از فاکتورها توجه کنید. رعایت این نکات می تواند انتخاب بسیار مناسبی را برای شما رقم بزند. در ادامه به نکاتی در مورد خرید ارزان فرش می پردازیم تا بهترین خرید را داشته باشید.

تولید |دکوراسیون

خرید ارزان فرش ایرانی

همانطور که می دانید شهرت فرش ایرانی در سراسر دنیا زبانزد است. فرش های ایرانی انواع مختلفی دارند که هریک از آن ها قابلیت ها و ویژگی های خاصی داشته و در قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. فرش های ماشینی نیز مدل های مختلفی داشته که هریک از آن ها در قیمت های خاصی به فروش می رسند. عوامل زیادی در تعیین قیمت فرش ماشینی تاثیرگذار است. به عنوان مثال تعداد شانه و جنس فرش در قیمت آن نقش مهمی دارند. در گروه صنعتی فرش شادرخ می‌توانید انواع فرش ایرانی ماشینی را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

خرید ارزان فرش بر اساس جنس نخ خاب

فرش های ماشینی بر اساس جنس نخ خاب در انواع مختلفی تولید می شوند. در سال های گذشته فرش های ماشینی با استفاده از پشم های ریسیده شده بافته می شدند. این فرش‌ها، فرش ماشینی پشمی نام داشتند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی برای صرفه جویی در هزینه ها الیاف مصنوعی جایگزین الیاف پشمی شدند. در این فرش ها 3 نوع الیاف مصنوعی به کار می رفت. این الیاف شامل آکریلیک، BCF و ترکیبی از آکریلیک و BCF بودند.

امروزه الیاف مورد استفاده در فرش‌های ماشینی از آکریلیک، نخ رشته‌ای، نایلون، پلی استر و پلی پروپیلن است. اگر قصد دارید از فرش ماشینی برای مصارف خانگی استفاده کنید، توصیه می کنیم فرشی را انتخاب کنید که درصد نخ رشته ای و آکریلیک آن بیشتر از سایر الیاف باشد. ازآنجاییکه نخ رشته ای از پشم تشکیل شده، بافت محکمی دارد و طول عمر بیش تری در مصارف خانگی خواهد داشت.

وجود الیاف آکریلیک نیز سبب خاصیت ارتجاعی فرش شده و فرش راحت تر شسته می شود. بنابراین در هنگام خرید فرش برای خانه به این دو نکته توجه بسیار زیادی داشته باشید. فرش های ماشینی ابریشمی نیز از آن دسته فرش های پرطرفدار هستند. این نوع فرش‌ها معمولا با استفاده از پلی استر تولید می شوند. پلی استر سبب زیبایی این فرش ها شده اما طول عمر کم تری دارد.

تولید |دکوراسیون

خرید ارزان فرش براساس تعداد شانه

از دیگر مواردی که در تعیین قیمت فرش تاثیرگذار است، میتوان به تعداد شانه های آن اشاره کرد. بنابراین برای خرید ارزان فرش به این نکته توجه داشته باشید. منظور از تعداد شانه فرش تعداد گره های فرش در هر متر مربع از عرض فرش است. به عنوان مثال وقتی گفته می شود که فرش 700 شانه دارد به این معنی است که در هر مترمربع از عرض آن 700 گره قرار گرفته است.

 هرچه تعداد شانه فرش بیشتر باشد، بافت فرش ظریف تر انجام خواهد شد و مقاومت بیشتری دربرابر آسیب و پاره شدن دارد. بنابراین اگر قصد خرید ارزان فرش را دارید، می توانید از فرش با تعداد شانه کمتر استفاده کنید. البته در مجموعه شادرخ نیز می‌توانید فرش هایی با تعداد شانه بالا و قیمتی مناسب را مشاهده نمایید.

تولید |دکوراسیون

راهنمای خرید فرش ماشینی مناسب

برای اینکه بتوانید فرش ماشینی مناسبی را خریداری کنید، باید به بسیاری از فاکتورها توجه نمایید. همانطور که پیش از این گفتیم توجه به جنس نخ خاب، تعداد شانه و تراکم فرش بسیار اهمیت دارد. تراکم و شانه فرش نقش بسیار مهمی در مقاومت فرش خواهند داشت. از دیگر عواملی که در هنگام خرید فرش باید به آن توجه کنید، قابل شستشو بودن فرش است. برخی از فرش ها در هنگام استفاده از مواد شیمیایی برای شستشو  رنگ می دهند. این موضوع ممکن است دردسر بزرگی را برای شما ایجاد کند. بنابراین هنگام خرید فرش به این نکته توجه داشته باشید.

از دیگر مواردی که در هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کنید، عدم پرزدهی فرش است. پرز فرش ممکن است برای بسیاری از افراد حساسیت ایجاد کند. اگر در هنگام بافت فرش از آب به مقدار کافی استفاده نشود و در فرش گره‌های نامناسب وجود داشته باشد، فرش دچار پرز خواهد شد. توجه داشته باشید که فرش های باکیفیت تا سالیان طولانی پرز نمی دهند. بنابراین الیاف فرش در هنگام بافت باید تثبیت حرارتی شده باشند.

 از دیگر فاکتورهای مهم در هنگام خرید فرش انتخاب رنگ فرش است. در سال های گذشته بیشتر افراد از رنگ های خنثی برای فرش خانه خود استفاده می کردند اما امروزه رنگ خاکستری طرفداران بسیاری در میان مردم پیدا کرده است. رنگ خاکستری با همه دکوراسیون ها سازگار است و بهترین گزینه برای پنهان کردن آلودگی های فرش است. همچنین تمیز کردن فرش روشن سخت است و حتما برای شستشو باید به آن را به قالیشویی بسپارید.

تولید |دکوراسیون

عوامل مؤثر در تعیین قیمت فرش

در تعیین قیمت فرش عوامل بسیار مهمی تاثیرگذار هستند. شانه فرش یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش های ماشینی است. هرچه تعداد شانه فرش بیشتر باشد، فرش ظرافت بافت بیشتری خواهد داشت. همچنین فرش های باکیفیت، قیمت بالاتری خواهند داشت. شما در گروه صنعتی فرش شادرخ می توانید فرش های ماشینی با کیفیت ایرانی را به صورت ارزان خریداری کنید. شادرخ امکان خرید فرش ارزان را برای همه مشتریان گرامی فراهم کرده است.

سخن پایانی

گروه صنعتی فرش شادرخ یکی از تولیدکنندگان انواع فرش ایرانی است. این گروه صنعتی مناسب ترین قیمت ها را برای فرش های خود تعیین کرده است، به گونه ای که همه اقشار جامعه توانایی خرید ارزان فرش را داشته باشند. این مجموعه دارای انواع فرش ماشینی ایرانی است که شما می توانید با سنجیدن همه جوانب آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین محصول را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در نظر گرفتن هریک از موارد گفته شده در مقاله الزامی است. امیدواریم که با استفاده از مطالب گفته شده، خرید بسیار خوبی را تجربه کرده باشید.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا