واگذاری تهاتری توسعه فرودگاه امام خمینی به چینی‌ها

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” aftabnews.ir ” در مورد مقاله ” واگذاری تهاتری توسعه فرودگاه امام خمینی به چینی‌ها ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

ایران |فرانسه

آفتاب‌‌نیوز :

ایران توسعه فرودگاه امام را بر پایه تهاتر نفت به چینی‌ها واگذار کرد.

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی روز یکشنبه و در جریان یک نشست خبری با اشاره به این که به دلیل بروز موانعی، فاز اول فرودگاه این فرودگاه هنوز به‌طور ۱۰۰ درصد تکمیل نشده است، از ساخت یک فرودگاه جدید در قالب فاز دویِ فرودگاه امام خبر داد.

به گزارش یورونیوز، آقای چلندری گفت: «مطالعات اجرایی فاز دوم را به پایان رساندیم و ترمینال جدید در فاز دو در اراضی ۴١٠ هزار هکتاری در ضلع جنوب فرودگاه احداث می‌شود و ترمینال جدید با زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات ازجمله تاسیسات و زیربنایی، آشیانه، انبار و کارگو، مستقل از ترمینال فعلی ساخته خواهد شد.»

ایران پیشتر و در آذرماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی یعنی چیزی نزدیک به ۹ سال پیش از همکاری شرکت چینی «SCE Property Holdings Limited» و شرکت فرودگاهی لیونِ فرانسه (CSCDC) و شرکت ایرانی «ثنا پرداخت ارس» برای سرمایه‌گذاری مشترک با هدف اجرای فاز دوم توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی خبر داده بود.

گروه تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با هنر روایتگری هستم. قصه‌گویی بازیگوشانه و قدرت تجسم آن را دارم تا خوانندگان را به دنیای جذاب رویدادها بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا