مشکل آب‌های سطحی ماهدشت حل می‌شود؟

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” مشکل آب‌های سطحی ماهدشت حل می‌شود؟ ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بارندگی |سایت

بیگ نیوز/البرز کارشناس آب منطقه‌ای البرز گفت: تا کنون احیای ۱۳۰۰ متر از نهر سیاه‌جوی به اتمام رسیده و حدود هزار متر دیگر در فاز اول این طرح باقی مانده که برای انجام آن نیازمند تزریق اعتبار هستیم.

محمدرضا عبادی در گفت‌وگو با بیگ نیوز با اشاره به اینکه نهر سیاه جوی ار ارتفاعات شمال کرج سرچشمه می‌گیرد و با طی کردن مسیری در کرج، وارد ماهدشت شده و از آنجا به رودخانه شور می‌ریزد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته این نهر در محدوده ماهدشت از بین رفته و پر شده بود که این امر باعث می‌شد با اولین بارندگی در کرج شاهد آبگرفتگی معابر مختلف ماهدشت باشیم.

وی ادامه داد: این آب‌های سطحی با ورود به مغازه‌ها و منازل مسکونی، مسیر رفت و آمد شهروندان را مسدود می‌کرد.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ بحث ساماندهی این نهر در محدوده ماهدشت مطرح شد و بنا شد نزدیک به سه کیلومتر از این نهر که در محدوده ماهدشت قرار دارد مجددا احیا شود.

وی ابراز کرد: تا کنون احیای ۱۳۰۰ متر از این نهر به اتمام رسیده و حدود ۱۰۰۰ متر دیگر در فاز اول این طرح باقی مانده که برای انجام آن نیازمند تزریق اعتبار هستیم.

عبادی تاکید کرد: تا کنون ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی برای این پروژه هزینه شده و به نظر می‌رسد برای اتمام آن ۷۰ میلیارد تومان دیگر لازم باشد.

کارشناس آب منطقه ای البرز تصریح کرد: احیای هر متر مربع از این نهر با توجه به اینکه بتنی است به ۳۰ میلیون تومان نیاز دارد.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی این پروژه اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار امیدواریم فاز اول این پروژه تا قبل از بارندگی‌های پاییز به اتمام برسد تا مشکل آبگرفتگی معابر ماهدشت حل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا