مسابقه ۹.۵ ساعته قائم‌مقامی در عسلویه/ ۴ استعداد شطرنج شناسایی شدند

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” مسابقه ۹.۵ ساعته قائم‌مقامی در عسلویه/ ۴ استعداد شطرنج شناسایی شدند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

مسابقه سیمولتانه‌ای با حضور احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج ایران و رکورددار گینس در مقابل ۱۰۰ شطرنج باز منطقه عسلویه در مجموعه فرهنگی ورزشی مهمانسرای پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش بیگ نیوز، به مناسبت اعیاد شعبانیه مسابقه سیمولتانه‌ای با حضور احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران و رکورددار گینس در مقابل ۱۰۰ شطرنج باز منطقه عسلویه در مجموعه فرهنگی ورزشی مهمانسرای پتروشیمی برگزار شد.

در ابتدای این مسابقه قائم مقامی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم خونگرم این خطه گفت: برگزاری چنین رقابت‌هایی موجب تقویت شطرنج بازان و ترویج ورزش شطرنج در کشور می‌شود و باعث می‌شود بازیکنانی که در مسیر پیشرفت قرار دارند با محک زدن خودشان در مسابقاتی از این دست در برابر یک بازیکن قوی‌تر از خود، به نقاط قوت و ضعفشان پی برده و با آنالیز بازی انجام شده، خود را در مسیر پیشرفت بیشتر قرار دهند.

در این مسابقه که بیش از ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید یکصد شطرنج باز شامل کارکنان شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس و خانواده‌های آنان در مقابل احسان قائم مقامی به رقابت پرداختند که حاصل این رقابت ۱۰۰ پیروزی برای این استاد بزرگ ایران بود.

همچنین در پایان این رقابت استاد قائم مقامی چهار نوجوان شطرنج باز به نام‌های رقیه ابلاغی، آیناز طحاری، علی اصغر بهرام‌زاده و سید آروین تراب‌زاده را به عنوان استعدادهای درخشان و آینده‌دار این رشته در استان بوشهر معرفی کرد.

احسان قائم‌مقامی، استاد بزرگ شطرنج در سال ۸۹ پس از رقابت سیمولتانه (هم‌زمان) با ۶۱۴ شطرنج‌باز که بیش از ۲۵ ساعت به طول انجامید نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانید و تا امروز این رکورد همچنان در اختیار وی قرار دارد.

انتهای پیام

تیم خبری ورزشی

با تمرکز بر روند تحول و تغییرات فناوری در ورزش، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مقالات جذاب و اطلاعاتی درباره‌ی نقش فناوری در بهبود عملکرد ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در ارتقای دانش ورزشی و بررسی نوآوری‌های فناورانه در ورزش قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای فناوری در ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا