قوانین اینفلوئنسری شبکه‌‌های اجتماعی در ایتالیا تشدید شد

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” قوانین اینفلوئنسری شبکه‌‌های اجتماعی در ایتالیا تشدید شد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

قوانین اینفلوئنسری شبکه‌‌های اجتماعی در ایتالیا تشدید شد

اداره ارتباطات ایتالیا برای بهبود شفافیت پست‌های رسانه‌های اجتماعی افراد اینفلوئنسر قوانین جدید و سخت گیرانه‌ای را تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اداره ارتباطات ایتالیا (AGCOM) قوانین جدید و سخت گیرانه‌ای را برای بهبود شفافیت در پست‌های رسانه‌های اجتماعی افراد مشهور دارای مخاطبان آنلاین انبوه تصویب کرده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کیارا فراگنی (Chiaara Ferragni)، یکی از اینفلوئنسر‌های اینستاگرام که نزدیک به ۳۰ میلیون دنبال کننده دارد، از سوی آژانس ضد انحصار ایتالیا به دلیل عدم شفافیت در طرح خیریه کریسمس به پرداخت بیش از ۱ میلیون یورو (۱.۱۰ میلیون دلار) جریمه محکوم شد.

اداره ارتباطات ایتالیا اواخر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این قوانین در ابتدا برای آن دسته از اینفلوئنسر‌هایی که به زبان ایتالیایی پست می‌گذارند و با برند‌های ایتالیایی که بیش از ۱ میلیون دنبال کننده دارند، کار می‌کنند، اعمال خواهد شد.

هر محتوای تبلیغاتی که منتشر می‌شود باید به وضوح برچسب گذاری شود تا قابل تشخیص باشد، در غیر این صورت ستاره‌های رسانه‌های اجتماعی تا ۶۰۰ هزار یورو جریمه می‌شوند.

اینفلوئنسر‌های آنلاین به دلیل دسترسی گسترده خود، اغلب در افزایش فروش و دیده‌شدن محصول قدرت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی داشته باشند.

فرانسه سال گذشته  قانونی را ارائه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو توسط اینفلوئنسر‌ها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری درباره محتوای پولی فراهم کند.

این مقام ایتالیایی افزود که اینفلوئنسر‌ها باید به دستورالعمل‌هایی که در مورد همه رسانه‌ها اعمال می‌شود احترام بگذارند، که نیازمند ارتباطات بی طرفانه، اجتناب از اخبار جعلی و پست‌های تبعیض آمیز یا نژادپرستانه است.

دکمه بازگشت به بالا