عکس| انفجار مهیب در گرگان؛ حادثه بخاطر آزمایش موشکی وزارت دفاع بوده

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” aftabnews.ir ” در مورد مقاله ” عکس| انفجار مهیب در گرگان؛ حادثه بخاطر آزمایش موشکی وزارت دفاع بوده ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

آفتاب‌‌نیوز :

گفتنی است، حوالی ساعت ۹ و ۳۰ صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ صدای چندین انفجار مهیب در اقصی نقاط شهر گرگان شنیده شد.

انفجار ناشی از برخورد چندین شی ناشناس، بلوار استاندارد، سه راه بانک ملی و چند نقطه دیگر شهر گرگان را به لرزه درآورد.

تا بدین لحظه هیچ گونه تلفات ناشی از این انفجار مخابره نشده ولی انفجار به تعدادی از منازل مسکونی، چندین باب مغازه و خودرو آسیب وارد کرده است.

صدای انفجارها سبب وحشت اهالی شده و جمع زیادی از هموطنان ساکن در مناطق وقوع انفجارها در بیرون از منازل هستند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: چند شئی ناشناس در چند نقطه شهر گرگان سقوط کرده است. درباره جزئیات، اطلاع خاصی نداریم و در حال بررسی است.

خبرگزاری دولت نوشته است: صدای انفجار ناشی از سقوط این پهپاد در تمام شهر گرگان شنیده شد. هنوز مشخص نشده است که این پهپهاد داخلی یا خارجی است.

رئیس پلیس استان گلستان سقوط اشیائی در برخی نقاط استان گلستان را تایید کرد.

به گزارش بیگ نیوز، رئیس پلیس استان گلستان با حضور در محل سقوط اشیاء در شهر گرگان خبر داد که در یکی دو نقطه خارج از شهر هم گزارش سقوط اشیاء داشتیم.

وی تاکید کرد که وضعیت در کنترل کامل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

سید علی مهاجر معاون سیاسی استاندار گلستان نیز سقوط یک فروند پهپاد در گرگان را تایید کرده و در گفت‌وگویی توضیح داده است: این پهپاد حوالی ساعت ۹ صبح ساقط شده و تکه‌های آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد. شایعه ساقط شدن ۸ فروند پهپاد تکذیب می شود. این تکه‌ها مربوط به یک پهپاد می‌باشد.

وی گفت در اثر سقوط این پهپاد در مناطق مسکونی دو شهروند مجروح شدند.

وی هم‌چنین موضوع خمپاره عمل نکرده در یک بیمارستان گلستان که همزمان با ساقط شدن یک پهپاد در محوطه این بیمارستان مشاهده شده توسط ماموران  امنیتی و نظامی در حال بررسی است. بزودی اطلاع رسانی جامعی در این زمینه انجام خواهد شد.

نیروهای نظامی و امنیتی در محل حضور دارند و مشغول بررسی ابعاد این حادثه هستند. توضیحات تکمیلی در خصوص این اشیا ناشناس پس از بررسی‌های کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده انتظامی گرگان با این روایت که حوالی ساعت ۹ و ۳۰ صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ صدای چندین انفجار مهیب در اقصی نقاط شهر گرگان شنیده شد ، خاطرنشان کرد: هموطنان از هرگونه اظهارنظر گمانه زنی و انتشار شایعات بپرهیزند.

انفجار ناشی از برخورد چندین شی ناشناس، بلوار استاندارد، سه راه بانک ملی و چند نقطه دیگر شهر گرگان را به لرزه درآورد.

تاکنون تلفات ناشی از این انفجار مخابره نشده ولی انفجار به تعدادی از منازل مسکونی، چندین باب مغازه و خودرو آسیب وارد کرده است.

صدای انفجارها سبب وحشت اهالی شده و جمع زیادی از هموطنان ساکن در مناطق وقوع انفجارها در بیرون از منازل هستند.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه نیز نوشته که این حادثه بخاطر مقابله پدافند با پهپاد بوده است.

آزمایش موشکی وزارت دفاع علت حادثهٔ گرگان بود

یک منبع آگاه به فارس گفته: حادثهٔ گرگان در فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع رخ داده و اخبار منتشر‌شده دربارهٔ ساقط‌شدن پهپاد صحت ندارد.

در فرایند آزمایش این موشک سرجنگی منحرف می‌شود و به محلی غیر از مکان معین‌شده برخورد می‌کند. سر جنگی این موشک قابلیت چند‌تکه‌شدن برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر منجر به برداشت اشتباه و تلقی ۸ انفجار را ایجاد کرده است. خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشته است.

سخنگوی وزارت دفاع: یکی از سامانه‌های آزمایشی به‌دلیل نقص فنی سقوط کرده است

سخنگوی وزارت دفاع سقوط یکی از سامانه‌های آزمایشی به دلیل نقص فنی علت حادثه صبح امروز در گرگان معرفی کرد.

سخنگوی وزارت دفاع در گفت‌وگو با بیگ نیوز درباره جزییات سقوط شی ناشناخته در گرگان گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه های آفندی و پهبادی که در مناطق کویری داخل کشور انجام می‌شود یکی از سامانه ها که در فرآیند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی شده و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان فرود آمده  است که تیم های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع آوری این قطعات سقوط کرده هستند.

سخنگوی وزارت دفاع به مردم توصیه کرد که اگر قطعات باقی مانده ای را مشاهده کردند از دستکاری و جابه جایی آن خودداری کنند و با ستاد امدادی و تامینی مستقر در استان گلستان هستند اطلاع بدهند تا تا تیم های عملیاتی این کار را انجام دهند.

تصویر اولیه از حادثه

انتشار صدای مهیب در گرگان

گروه تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با هنر روایتگری هستم. قصه‌گویی بازیگوشانه و قدرت تجسم آن را دارم تا خوانندگان را به دنیای جذاب رویدادها بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا