رفع آلایندگی سایت پسماند محمد آباد در اولویت قرار گیرد

رفع آلایندگی سایت پسماند محمد آباد در اولویت قرار گیرد

فرماندار بویین زهرا گفت: رفع آلایندگی های سایت پسماند محمدآباد و اجرای طرح های زیست محیطی در منطقه چرم سازی در اولویت برنامه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی بیگ نیوز از قزوین؛ روز پنجشنبه در مراسمی با حضور سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، اعلایی استاندار، عباسپور و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ، رجحانی معاون عمرانی و خضیر مدیرکل محیط زیست استان و ادیب رامندی فرماندار بویین زهرا بهره برداری از کارخانه تغلیظ پسماند در شرکت سیمین تاک بویین زهرا آغاز شد. 

photo_2023-02-16_10-59-09

ادیب رامندی در مراسم افتتاح واحد سیمین تاک بویین زهرا گفت: شهرستان بویین زهرا با وسعت 6 هزار کیلومتر دارای 4 بخش و بیش از 140 هزار نفر جمعیت است که در این منطقه 130 روستا نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تنش آبی که در استان بویژه شهرستان بویین زهرا ایجاد شده با برنامه ریزی انجام شده نسبت به احداث سد بالاخانلو اقدام کردیم که تکمیل آن می تواند به تامین نیازهای منطقه کمک کند.

فرماندار بویین زهرا تصریح کرد: سایت پسماند محمد آباد با بیش از 111 هکتار وسعت در محدوده شهرستان بویین زهرا قرار دارد که آلودگی های زیست محیطی آن برای مردم کشکل ساز شده و نارضاتی ایجاد کرده که انتظار داریم برای تسریع در ساماندهی آن اقدام شود.

photo_2023-02-16_17-14-09

این مسئول گفت: بیش از 470 واحد صنعتی نیز در این شهرستان فعالیت دارند و 4 شهرک صنعتی نیز استقرار یافته اند که به اشتغال و اقتصاد منطقه کمک کرده اند اما در منطقه چرمسازی هم به دلیل وجود کارخانه های تولید فآورده های نفتی و پالایشی با چالش های زیست محیطی مواجهیم.

وی اظهارداشت: انتظار داریم اعتبار لازم از سوی مسئولان کشوری برای اجرای طرح های زیست محیطی مهیا شود تا بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ داده و آلودگی ای زیست محیطی را برطرف کنیم.

photo_2023-02-16_17-14-15

ادیب رامندی گفت: در صورت رفع مشکلات زیست محیطی و کاهش آلودگیها زمینه رضایت مندی بیشتر مردم منطقه فراهم می شود.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا