بازدید رئیس قرارگاه اربعین فراجا از زیرساخت های مرز خسروی

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” بازدید رئیس قرارگاه اربعین فراجا از زیرساخت های مرز خسروی ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

قاچاق |قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز کرمانشاه، سردار “حسن شرفی” که وزیر کشور را در سفر به کرمانشاه همراهی می کرد پس از ورود به استان، عازم مرز بین‌المللی خسروی شد تا ضمن بازدید از امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده، آمادگی این مرز جهت تردد زوار عتبات عالیات در اربعین امسال را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

سردار شرفی در ابتدای حضور خود از قرارگاه اربعین وزارت دفاع در مرز خسروی بازدید کرد، این قرارگاه در زمینی به مساحت 7 هکتار احداث شده و در آن 4 سوله به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع جهت استراحت و اسکان زوار، آشپزخانه‌ای به مساحت ۶۰۰ مترمربع، ۴۰ سرویس بهداشتی و 2 “پد” فرود بالگرد تعبیه شده است.

همچنین در این مجموعه، پارکینگی با ظرفیت پارک یک هزار دستگاه خودرو نیز تعبیه شده است و با توجه به پیشرفت بالایی که دارد پیش‌بینی شده است تا پایان مرداد ماه و پیش از شروع پیاده روی اربعین به بهره برداری برسد.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا همچنین همراه با وزیر کشور از موکب بزرگ سپاه واقع در کمربندی قصرشیرین بازدید کرد، این موکب به مساحت ۱۴ هکتار احداث شده و ظرفیت اسکان 3 هزار نفر را دارد.

در این موکب که 4 سوله و هرکدام به مساحت ۸۰۰ مترمربع تعبیه شده است، دارای 2 پارکینگ با ظرفیت پارک 3 هزار خودرو می باشد.

بازدید از جاده برکت

برنامه بعدی سردار شرفی در مرز خسروی بازدید از جاده برکت بود، این جاده به طول ۳.۴ کیلومتر در حال احداث است و با احداث آن مسیر کامیون های ترانزیتی حمل بار از مسیر تردد زوار جدا می شود.

این محور 4 خطه بوده و قرار است اربعین امسال زیربار ترافیکی برود و طبق اعلام صورت گرفته، اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۸۱ میلیارد تومان خواهد بود.

همچنین سردار شرفی همراه با وزیر کشور و دیگر مسئولان در نشستی با مسئولان عراقی که وزیر این کشور هم حضور داشت، شرکت کرد.

ضرورت ایجاد اتاق فکر مشترک بین ایران و عراق

رئیس قرارگاه اربعین فراجا در نشست مشترک مسئولان ایران و عراق اظهار داشت: اعتقاد داریم اربعین یک عملیات مشترک بین این 2 کشور است و به همین دلیل اتاق فکر، برنامه‌ریزی، اتاق وضعیت و کنترل فرماندهی مشترکی نیاز داریم.

سردار محمد شرفی ادامه داد: مسائلی همچون مباحثی گذرنامه و ترافیک، امنیت و جرایم اعم از سرقت، مواد مخدر و قاچاق کالا در حوزه مأموریتی قرارگاه اربعین فراجا قرار دارد و با جدیت به همه آن ها رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود با یکی از مسئولان همتای ما در طرف عراق به صورت برنامه ریزی شده ارتباطی وجود داشته باشد تا اگر مشکلی پیش آمد در سریعترین زمان ممکن مرتفع شود.

دکمه بازگشت به بالا