استفاده از ظرفیت مناطق حفاظت‌شده برای پر کردن اوقات‌فراغت دانش‌آموزان 

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” استفاده از ظرفیت مناطق حفاظت‌شده برای پر کردن اوقات‌فراغت دانش‌آموزان  ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

جوانان |گردشگری

بیگ نیوز/همدان استاندار همدان گفت: می‌توان از ظرفیت مناطق حفاظت شده برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده کرد تا آنها با اصول حفاظت از محیط زیست آشنا شوند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه ۲۷ خرداد در جلسه فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه رویکرد ما این است که دانش‌آموزان و دانشجویان در فصل تابستان بیکار نباشند، افزود: همه دستگاه‌ها باید از تمام ظرفیت‌ خود برای غنی‌سازی اوقات فراغت این قشر از جامعه استفاده کنند.

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب در ماه‌های اخیر این بود که استخرهای بلاتکلیف وارد عرصه خدمت شدند همچنین حدود ۱۲ و نیم میلیارد برای ۱۱ اردوگاه فرهنگی هزینه شده که فرصت مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: می‌توان از ظرفیت مناطق حفاظت شده استفاده کرد تا دانش‌آموزان با اصول حفاظت از محیط زیست آشنا شوند به طوریکه این ظرفیت‌ها فضای گردشی خوبی برای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استفاده از فضای باز برای اوقات فراغت ایده خوبی است، بیان کرد: در خلال این برنامه‌ها حضور مربیان تربیتی و روحانیون اثرگذاری بالایی دارد.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان مراکز گردشگری استان در خدمت مجموعه دانش آموزان و دانشجویان است‌، افزود: باغ موزه دفاع مقدس تحولی در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند و باید از این ظرفیت نیز بهره برد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به استفاده از اردوهای تفریحی و پیاده روی اربعین برای اوقات فراغت، اظهار کرد: باید به جنبه‌های تفریحی و تربیتی توامان توجه شود و کانون‌های مساجد نیز یکی از ظرفیت‌های خوب است.

وی ادامه داد: از ظرفیت دستگاه‌های مختلف، مراکز تولیدی و مجموعه‌های استان برای اوقات فراغت استفاده شود تا دانش‌آموزان با آنها آشنا شوند چراکه تابستان یک فرصت طلایی برای دانش‌آموزان است.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا