آماده‌سازی زمینه‌های برگزاری انتخابات سالم، حداکثری و امن در چهارمحال و بختیاری

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” آماده‌سازی زمینه‌های برگزاری انتخابات سالم، حداکثری و امن در چهارمحال و بختیاری ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

قانون |مجلس خبرگان

بیگ نیوز/چهارمحال و بختیاری رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود، گفت: تمام تلاش عوامل برگزاری انتخابات در استان این است که انتخاباتی سالم، حداکثری و در فضای امن برگزار شود.

به گزارش بیگ نیوز، محسن حسین میرزایی امروز چهارشنبه (۴ مرداد) در پایان هشتمین نشست ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان باید قبل از ثبت نام اصلی، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند که بر همین اساس این افراد باید مدارک خود را از جمله مدرک تحصیلی، گواهی عدم سوپیشینه، مدرک نظام وظیفه و سایر مدارک هویتی خود را  در سامانه‌ای که به زودی از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: یکی از دیگر از موارد اصلاحی در قانون انتخابات، شفافیت مالی کاندیداهاست؛ به این صورت که کسانی که به عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات می‌شوند باید شفافیت مالی خود را اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، در ادامه با اشاره به آماده‌سازی زمینه‌های برگزاری یک انتخابات سالم، حداکثری و امن در این استان، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری جزو استانهایی است که در خصوص تمهید مقدمات برگزاری انتخابات پیشتاز بوده و برهمین اساس ستاد انتخابات استان از ۱۱ اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون هشت نشست با حضور اعضای ستاد و فرمانداران چهار حوزه انتخابیه برگزار کرده است.

حسین میرزایی، چهار راهبرد رقابت، امنیت، مشارکت حداکثری و سلامت انتخابات که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را سرلوحه کار این ستاد عنوان کرد و گفت: در همین راستا یک سال قبل از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرنگان رهبری، ستاد انتخابات استان تشکیل شده و در هر نشست با حضور تعدادی از فرمانداران به بررسی نیازمندی‌ها و آسیب‌شناسی حوزه‌های انتخابیه پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه چهارم مرداد نیز ستاد انتخابات استان با حضور فرمانداران حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان و حوزه انتخابیه بروجن برگزار شد و در این نشست ضمن تاکید بر آموزش مجریان انتخابات به ویژه دهیاران، بخشداران و نمایندگان فرمانداران، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این حوزه‌های انتخابات پرداخته شد.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمام تلاش عوامل برگزاری انتخابات در استان این است که انتخاباتی سالم، حداکثری و در فضای امن برگزار شود تا بتوان ضمن جلب مشارکت حداکثری مردم، رضایت خدا و رهبر معظم انقلاب را حاصل کنیم.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، یادآورد شد: در طول ۴۴ سال گذشته توطئه‌های دشمن با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خنثی شده و بی‌شک در انتخابات پیش رو نیز با حضور پرشور و حداکثری مردم بار دیگر نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا